قطعی‌های مداوم و چند روزه اینترنت و خطوط تلفن همراه در برخی از نقاط شهرستان نیکشهر مردم را کلافه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ارتباط مخابراتی و اتصال به اینترنت از جمله نیاز‌هایی هستند که مورد استفاده تمام افراد جامعه قرار می‌گیرند.

اپیدمی کرونا ضرورت استفاده از ابزار‌های مخابراتی را دوچندان کرده است، با این وجود قطعی‌های پی در پی خطوط تلفن همراه در نیکسهر بالاخص در غرب این شهرستان به معضلی جدی تبدیل شده است.

قطعی سه روزه در بخش بنت و تداوم قطعی‌ها در دهستان چاهان بخش مرکزی شهرستان نیکشهر در کنار عدم پاسخگویی مخابرات نیکشهر مردم این مناطق را کلافه کرده است.

بلوچزهی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در این باره به خبرنگار ما گفت: بیشتر فرسودگی‌ها و قطعی‌های شهرستان نیکشهر در محور نیکشهر به بنت تا روستای ملوران است که امیدوارم تا پایان خرداد پروژه فیبر زمینی تا این روستا به اتمام برسد و بصورت موقت مشکل این منطقه را حل کند.

بشیر احمد رئیسی زاده معاون برنامه ریزی فرماندار شهرستان نیکشهر در توضیح قطعی‌های بوجود آمده در این شهرستان بیان کرد: وزش تند باد و بارندگی‌های اخیر ارتباط مخابراتی بخشی از دهستان چاهان را قطع کرده است که نیرو‌های فنی در حال نرمال کردن خطوط هستند.

او گفت: مخابرات علت کندی روند کار را کمبود نیرو اعلام می‌کند که متاسفانه پس از گذشت چند روز هنوز موفق به رفع مشکل برخی از مناطق نشده اند.

رئیسی زاده معاون فرماندار نیکشهر علت قطعی ارتباط مخابراتی در بخش بنت را نیز افت فشار خط فیبر نوری عنوان کرد.

او  افزود: پروژه زمینی کردن فیبر نوری مسیر نیکشهر به بنت به طول ۸۵ کیلومتر در حال اجرا است که با اتمام آن مشکل این منطقه حل خواهد شد.

عدم پاسخگویی به موقع و مناسب مخابرات، فرسودگی مسیر‌های ارتباطی، هوایی بودن فیبر‌های نوری و کمبود نیروی فنی دلایل اصلی قطعی خطوط تلفن همراه در شهرستان نیکشهر هستند.

انتهای پیام/ع 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار