یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط بورس کالا و وزارت صمت امسال عرضه مواد اولیه به خصوص در صنعت فولاد به نسبت سال گذشته ارتقاء می‌یابد.

علی علیمحمدی کارشناس بورس کالا  در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با عرضه مواد اولیه بعضی از محصولات در بورس کالا، اظهار کرد: علت اصلی عدم توزیع بعضی از محصولات مثل پت می‌تواند به سبب دلایل خارجی یا داخلی باشد، به طور مثال طی چند روز گذشته پتروشیمی تندگویان با مشکل صادراتی  برخورده بود به گونه ای که چنین مسئله ای نیز توانسته بود  بر عرضه محصول مذکور  در بورس کالا تاثیر بگذارد.

او افزود: واقعیت این است که بعضی وقت‌ها اقدامات تنظیم بازار یا تامین مواد اولیه را به جای آنکه نهاد‌های ذی ربط انجام دهند به گردن شرکت‌های تولیدی مثل تندگویان می‌اندازد در حالی که این پتروشیمی مذکور هنوز  از لحاظ ظرفیتی با مشکل مواجه است.


بیشتر بخوانید 


این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: اگر مسئولان مدعی هستند که شرکت تندگویان عرضه پت را به خوبی در بورس کالا انجام نمی‌دهد یا ظرفیت آن را افزایش دهند یا آنکه بگذارند در زمینه پت  واردات صورت بگیرد.

علیمحمدی گفت: به طور قطع اگر عرضه‌های مواد اولیه در بورس کالا افزایش یابد در برهه نخست سبب شفافیت صنایعی مانند  فولاد خواهد شد و از طرف دیگر دغدغه عرضه کننده‌ها نیز کاهش می‌یابد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: به نظر می‌رسد با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط بورس کالا و وزارت صمت امسال عرضه مواد اولیه به خصوص در صنعت فولاد  به نسبت سال گذشته ارتقاء یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار