کارش بازار سرمایه گفت: موافقت و اجرایی شدن نرخ تسعیر ارز یکسری از نماد‌ها مثل بانکی‌ها برای یک مدت مثبت خواهند شد، اما ادامه دار بودن چنین شرایطی به عواملی، چون شفافیت، عدم قیمت گذاری‌های دستوری و سایر موارد بستگی دارد.

فردین آقا بزرگی کارشناس بازار سرمایه  در گفت و گو با  خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در رابطه با صحبت‌های رئیس بانک مرکزی در خصوص موافقت با نرخ تسعیر ارز، اظهار کرد: بحثی که آقای همتی مطرح کردند به طور قطع اتفاق خوبی است که یک شک مقطعی را در برخی از نماد‌های بازار سرمایه به دنبال خود خواهد داشت.

او افزود: نکته قابل بحثی که در این رابطه وجود دارد این است که مگر می‌شود وزیر اقتصاد دو تن  از معاونان خود که در دو حوزه بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی هستند را  نتواند هماهنگ کند؟ پس با توجه به این تفاسیر می توان گفت ایراد از جای دیگری است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: مشکل ما در بازار سرمایه و اقتصاد کشور، نگاه کوتاه و دستوری است، متاسفانه اکثر ناهماهنگی‌ها هم در این دو حوزه مذکور درون زا  هستند.

آقا بزرگی گفت: با موافقت و اجرایی شدن نرخ  تسعیر ارز یکسری از نماد‌ها مثل بانکی‌ها برای یک مدت مثبت خواهند شد، اما ادامه دار بودن چنین شرایطی به عواملی، چون شفافیت، عدم قیمت گذاری‌های دستوری و سایر موارد بستگی دارد.

او تصریح کرد: فارغ از بحث تسعیر نرخ ارز اکنون چند نرخی بودن مسئله مذکور در حوزه صادرات و واردات سبب شده تا علاوه بر عدم شفافیت با گزارش‌های نادرست از جانب بانک‌ها مواجه شویم.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: اکنون عدم هماهنگی بین مسئولان بازار سرمایه و استفاده از ابزار‌های غیر معقولانه بازار را از چارچوب خود خارج می کند به گونه‌ای که هیچ تغییری نمی‌تواند آن را جز دریک بازه کوتاه مثبت نگه دارد.

فردین آقا بزرگی گفت: صحبت‌های آقای همتی در رابطه با نرخ تسعیر ارز بیشتر جنبه گفتار درمانی دارد، به سبب آنکه در ماه‌های پایانی دولت  قرار داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار