معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی اعلام کرد؛

تراکنش‌های فاقد کد شهاب در پایا برگشت می‌خورد

یکتا گفت:از روز گدشته از ارسال و تبادل تراکنش‌هایی که فاقد شناسه شهاب باشند جلوگیری می‌شود.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکتا معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی درباره برگشت خوردن تراکنش‌های حساب‌های بدون هویت در پایا گفت:محدودیت‌های اعمال شده از روز گذشته، بخشی از سلسله تغییراتی است که شبکه بانکی در راستای اجرای مقررات مبارزه با پولشویی متعهد به انجام آن است.

وی بیان کرد:این تغییرات شامل کنترل‌هایی است که بین سامانه‌های تسویه ساتنا و پایا بین بانک مرکزی و بانک‌ها انجام می‌شود که فاز اول آن در بهمن ماه سال گذشته در ساتنا انجام شد و فاز دوم آن از ۶ اردیبهشت در پایا انجام می‌شود.

یکتا گفت: بر این اساس از ارسال و تبادل تراکنش‌هایی که فاقد شناسه شهاب باشند یعنی مشتریان ارسال کننده این تراکنش‌ها در شبکه بانکی شناسایی هویتی دقیق نشده باشند و اطلاعاتشان در سامانه‌های مرتبط ثبت نشده باشند جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد:زمانی که مشتریان نسبت به افتتاح حساب در بانک اقدام کرده اند اطلاعات شان در سامانه نهاب بانک مرکزی ثبت و کد شهاب اخذ شده است. در حال حاضر بالغ بر ۹۸ درصد مشتریان حقیقی شبکه بانکی به طور کامل احراز هویت شده اند و در مورد سایرین نیز هماهنگی‌ها و کنترل‌های لازم با بانک‌ها انجام شده و تاکنون مشکلی پیش نیامده است.

وی گفت:بر این اساس نیازی به مراجعه و اقدام از سوی مردم و مشتریان بانکی وجود ندارد و بانک‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۰ تير ۱۴۰۲
این خبر برای دو سال پیشه اما الان چرا برای مهاجرین قانونی، جدیدا پایا برگشت میخوره؟ لطفا رفع کنید خیلی ناجور شده حتی درامون هم نمیتونیم بگیریم آخه!؟
کد شهاب هم حتی دریافت شده ولی بازهم فرقی نداشته و برگشت میخوره!
آخرین اخبار