در فروردین ماه امسال بیش از یازده هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهر کرمانشاه صورت گرفته که منجر به صدور ۸۹۶ اخطار بهداشتی شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهمن خدادادیان مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه گفت : ۸۰ مرکز متخلف شامل ۳۵ مورد تخلف بهداشتی و ۴۵ مورد رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

او گفت : در این مدت ۸۹۶ اخطار بهداشتی برای مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صادر شد که خوشبختانه در اکثر موارد منجر به رفع نقص شده است.

او افزود: در فروردین امسال ۵۰ باشگاه ورزشی و آرایشگاه متخلف در شهر کرمانشاه پلمپ شده اند.

مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه اکنون در پیک چهارم کرونا هستیم و باید رعایت دستور‌های بهداشتی با جدیت بیشتری از سوی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شود، افزود: در حال حاضر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این مراکز به خصوص در نانوایی ها، رستوران‌ها و سوپر مارکت‌ها به ۷۵ درصد رسیده، اما باید تا ۹۵ درصد افزایش یابد.

خدادادیان به عملکرد سال ۹۹ اشاره کرد و ادامه داد: پارسال ۱۰۸ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهر کرمانشاه انجام گرفت که منجر به جمع آوری و معدوم سازی ۸۰ تن مواد غذایی آلوده شد.

او گفت: در این بازدید‌ها به همکاری بیشتر نیروی انتظامی و پلیس اماکن نیاز داریم چرا که متخلفان در بیشتر موارد از دستور‌ها امتناع می‌کنند.

 خدادادیان افزود: ۹۰ بازرس بهداشت محیط، وظیفه نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در شهرستان کرمانشاه را بر عهده دارند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.