کشاورز آستانه ای کشت ماشینی بادام‌ زمینی را در ۲۵۰ هکتار از زمین‌های خود آغاز کرده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حیدر کامیاب ، رئیس اداره فناوری مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گیلان  گفت:  سیدمحمود میری، نخستین بادام کاری است که امسال کشت ماشینی این محصول را در مزرعه خود در روستای کشل آغاز کرده است.

او افزود: از چند سال پیش کشت ماشینی بادام زمینی در مزارع آستانه‌اشرفیه آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان با دستگاه ردیف‌کار پشت تراکتوری کشت شود.

رئیس اداره فناوری مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گیلان گفت: این دستگاه فقط در مزارع بزرگ قابل بهره‌برداری است و با توجه به اینکه بیشتر مزارع این شهرستان در قطعات کوچک هستند، با کمک صنعتگران و مبتکران گیلانی ساخت ردیف‌کار پشت تیلری را هم آغاز کرده‌ایم که پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده کار در مزارع بادام‌زمینی را آغاز کند.

مهرداد محمدی ، رئیس جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه هم گفت: بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ خانوار بادام کار در این شهرستان در ۲ هزار و ۵۰۷ هکتار از زمین‌های کشاورزی شان بادام زمینی می‌کارند.

او  افزود: امسال با توجه به گرمای زودرس در گیلان کشت بادام‌زمینی ۱۰ روز زودتر از سال‌های قبل آغازشده و پیش‌بینی می‌شود اواسط مرداد ماه برداشت این محصول آغاز شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.