دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا ویروس گفت: زنجان جزو استان‌هایی است که بیشترین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را داشته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، دبیرخانه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا ویروس جدیدترین رتبه بندی استان‌ها را در رعایت دستورالعمل های بهداشتی اعلام کرد که بر این اساس استان‌های زنجان، تهران، سمنان و یزد بیشترین میزان رعایت را داشته اند.


 دین پرست دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا ویروس گفت: مردم در استان‌های زنجان، تهران، سمنان و یزد در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۵ فروردین به میزان ۶۶ تا ۷۶ درصد دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده اند.


او با اشاره به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وصعیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سراسر کشور گفت: رعایت شیوه نانه‌های بهداشتی در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۵ فروردین به ۵۸ درصد رسید.


دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا ویروس و معاون وزیر کشور گفت: برای خروج از موج چهارم کرونا باید درصد رعایت موازین بهداشتی به ۹۰ درصد برسد.


او درباره نحوه ارزیابی‌ها و اعلام شرایط استان‌ها در رعایت دستورالعمل های بهداشتی گفت: درصد رعایت شیوه نامه‌ها در تالار‌های پذیرایی، مراکز ورزشی، رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی، درصد استفاده از ماسک در اماکن عمومی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مکان‌های عمومی از شاخص‌های اصلی ارزیابی میزان رعایت شیوه نامه های  بهداشتی است.

استاندار زنجان هم با قدردانی از مردم و همه اصناف و تیم‌های بازرسی گفت: قطعا این مهم که زنجان جزو استان‌هایی است که بیشترین رعایت دستورالعمل های بهداشتی را دارد با عزم همگانی میسر گشته است و هر زمان میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در پیشگیری موفق بوده ایم.


حقیقی با قدردانی از همکاری اصناف در این روز‌های سخت و طاقت فرسا و رعایت مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا افزود: اگر به همین شیوه ادامه دهیم و بازرسی‌ها میدانی و موثر ادامه داشته باشد و مردم و اصناف رعایت کنند روز‌های خوشی در انتظار خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.