پارسال رخ داد؛

معافیت ۷۴ درصد مشاغل خراسان جنوبی از پرداخت مالیات

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: پارسال بیش از ۷۴ درصد صاحبان مشاغل استان از پرداخت مالیات معاف شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، احسانی‌مهر مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پارسال ۹۱ میلیارد و ۱۱۸ میلیون تومان به حساب دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، روستا‌های فاقد دهیاری و محلات عشایری استان واریز شده است، گفت: ۶۲ میلیارد و ۳۴۲ میلیون تومان از محل مشارکت فعالان اقتصادی در پرداخت مالیات به طور مستقیم برای شهرداری‌های استان تخصیص یافت و از این مبلغ نیز ۲۷ میلیارد و ۸۳۵ میلیون تومان سهم شهرداری بیرجند بوده است.

او با بیان اینکه ۲۰ میلیارد و ۸۷۸ میلیون تومان نیز به حساب دهیاری‌های خراسان جنوبی واریز شد، افزود: یک میلیارد و ۶۸۶ میلیون تومان به حساب روستا‌های فاقد دهیاری و ۶ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان به حساب محلات عشایری استان واریز شده است.

احسانی‌مهر تصریح کرد: این اعتبار برای توسعه خدمات شهری، روستایی و انجام پروژه‌های عمرانی اختصاص یافت.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی اظهار کرد: پارسال بیش از ۷۴ درصد صاحبان مشاغل استان از پرداخت مالیات معاف شدند.

او ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و همراهی کارکنان امور مالیاتی استان با صاحبان مشاغل صنفی و کسبه  اخذ مالیات از کسبه و صاحبان مشاغل خراسان جنوبی پارسال، ۲ درصد کاهش یافت.

احسانی‌مهر بیان کرد: سال ۹۸ سهم درآمد‌های مالیاتی استان از محل کسبه و صاحبان مشاغل صنفی هفت درصد بود که این رقم پارسال به پنج درصد کاهش یافته است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: شعار سازمان امور مالیاتی کشور وصول با اصول است و به همین منظور اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی برنامه‌‎هایی را دنبال می‌کند که آسیب و خدشه‌ای در بنگاه‌های اقتصادی و مولد ایجاد نشود.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.