انجام ۵۰۱ مورد نمونه برداری از محصولات کشاورزی

مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از انجام ۵۰۱ مورد نمونه برداری از محصولات کشاورزی کرمانشاه خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مجید محمودی مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : پارسال ۵۰۱ مورد نمونه برداری از ۳۰ نوع محصول کشاورزی و باغی در استان کرمانشاه انجام شد که ۳۷۴ نمونه آن با استاندار‌ها مطابقت داشته است.

او گفت : از جمله کالا‌های اساسی که مردم به صورت روزانه مصرف می‌کنند، محصولات کشاورزی و باغی است از این رو نظارت دقیق بر این محصولات کار بسیار حساس و دشواری است.

مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در این رابطه پارسال ۲۸۱ نمونه از محصولات کشاورزی و باغی استان از نظر سموم و آفات نباتی بررسی شد که از این تعداد ۲۵۶ نمونه منطبق با استاندار‌ها و ۲۵ نمونه با استاندارد‌ها انطباق نداشته است.

محمودی افزود: برای کنترل فلزات سنگین در محصولات کشاورزی ۲۲۰ نمونه مورد بررسی قرار گرفت که ۲۱۱ مورد آن با استاندارد‌های کشوری منطبق بوده است.

او ادامه داد: علاوه بر برنامه‌های روتین پایش استانی، بر اساس برنامه‌های کشوری از قبیل پی. ام. اس مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی و پی. ام. کیو. سی دارو و مکمل‌های ورزشی، کالا‌ها از سطح عرضه نمونه برداری شده و برای انجام آزمایش به آِزمایشگاه کنترل غذا و دارو تحویل داده می‌شود.

مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در این آزمایشگاه بخش‌های مختلفی از جمله آزمایشگاه شیمی، آنالیز دستگاهی، بافت شناسی، میکروبی و آزمایشگاه دارو وجود دارد که آزمایشگاه‌های دارو و بافت شناسی کرمانشاه جز بهترین آزمایشگاه‌های کشور هستند.

محمودی گفت: پارسال ۱۱ هزار و ۹۸۳ آزمون بر روی ۳ هزار و ۵۴۲ نمونه در آزمایشگاه کنترل غذا و دارو کرمانشاه انجام شد که از این تعداد آزمایش ۹ هزار و ۳۷۱ آزمون با استاندارد‌ها و ضوابط منطبق بوده است و ۲ هزار و ۶۱۲ مورد نیز عدم انطباق داشته‌اند.

او افزود: یکی از مواردی که پس از شیوع ویروس کرونا رواج یافت مصرف محلول‌های ضدعفونی کننده است که وظیفه نظارت بر کیفیت آن برعهده معاونت غذا و دارو است و در این رابطه ۲۸۳ نمونه به این آزمایشگاه تحویل داده شده که پس از آزمایش‌های لازم (۸۳۵ آزمون) ۶۲۴ آزمون آن با استاندارد‌های لازم منطبق و ۲۱۱ آزمون نیز نامنطبق اعلام شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار