مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به خانواده‌ها گفت : قارچ‌های پرورشی را از سبد مصرف خانوار خود حذف نکنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، منصور احمدی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه مصرف قارچ‌های پرورشی به هیچ عنوان خطرناک نیست، گفت : خانواده‌ها می‌توانند قارچ‌های خوراکی بسته بندی شده را از مراکز معتبر خریداری کرده و با خیال راحت مصرف کنند.

او گفت : تنها مصرف قارچ‌های خودرو می‌تواند به دلیل احتمال سمی بودن تهدیدکننده سلامت افراد باشد، لذا به خانواده‌ها توصیه می‌شود قارچ‌های پرورشی را از سبد مصرف خانوار خود حذف نکنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: قارچ‌ها به دو صورت خوراکی و سمی می‌رویند و انواع سمی و غیرسمی آن‌ها شباهت زیادی به هم دارند و حتی گیاه شناسان هم بدون استفاده از دستگاه‌های میکروسکوپی و ابزار‌های مخصوص توان تشخیص این دو را از هم ندارند، لذا به جد از افراد درخواست می‌شود از مصرف قارچ‌های خودرو برای حفظ سلامت خود صرف نظر کنند.

سالانه ۳۰۰۰ تن قارچ در کرمانشاه تولید می‌شود

او سپس اشاره‌ای هم به میزان تولید قارچ در استان کرمانشاه داشت و گفت: ظرفیت اسمی واحد‌های تولید قارچ استان سالانه۵۳۰۳ تن است که البته برخی از واحد‌ها در حال حاضر غیرفعال هستند.

او متوسط عملکرد واحد‌های تولید قارچ خوراکی در استان را ۱۸ کیلوگرم در هکتار عنوان کرد و افزود: هم اکنون سالانه حدود سه هزار تن قارچ خوراکی در استان تولید می‌شود.

احمدی با بیان اینکه قارچ‌های پرورشی تولیدی در استان اکثرا از نوع دکمه‌ای بوده و تعداد محدودی هم واحد تولید قارچ صدفی داریم، گفت: در اکثر شهرستان‌های استان واحد‌های تولید قارچ فعال است، با این حال بیشترین واحد‌های پرورش قارچ استان در دو شهرستان کرمانشاه و صحنه فعال هستند.

احمدی ادامه داد: کمبودی در زمینه تولید قارچ در استان کرمانشاه وجود ندارد و قارچ‌های تولیدی در کرمانشاه بیش از نیاز استان است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.