توقیف دو خودروی حامل مرغ زنده در کنگاور/سراب قلعه شاهین به کمک روستاها آمد

دو خودروی حامل مرغ زنده فاقد گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی در کنگاور توقیف شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ناصح کیخسروی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کنگاور گفت : در راستای حفظ سلامت و بهداشت عمومی شهروندان، اداره دامپزشکی شهرستان کنگاور اقدام به تشدید نظارت‌ها در ماه مبارک رمضان نموده است که در حین بازرسی‌های به عمل آمده دو خودروی حامل مرغ زنده و فاقد گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی کشف، که با دستور مقام محترم قضایی توقیف و به منظور تامین نیاز مصرف کنندگان مرغ‌ها برای کشتار به کشتارگاه‌های سطح استان انتقال داده شد.

او گفت : ضمن تشکر از دادستان محترم، اداره تعزیرات حکومتی و پلیس آگاهی شهرستان کنگاور به شهروندان توصیه می‌شود گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر خریدا ری و از خرید مرغ زنده و گوشت قرمز در معابر و محل‌های غیربهداشتی که می‌تواند زمینه ساز بیماری‌های مشترک انسان و دام شود، جدا خود داری نمایند.

او افزود: همشهریان محترم می‌توانند هرگونه پیشنهاد و یا انتقاد خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با ما در میان بگذارند.

آب شرب بیش از ۱۶ روستا با سراب قلعه شاهین تامین می شود

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت: سراب قلعه شاهین آب شرب بیش از ۱۶ روستا را تأمین می‌کند.

نورالدین فرزادی‌پور با اشاره به لایه روبی و بهسازی محوطه چشمه آب آشامیدنی سراب قلعه شاهین در شهرستان سرپل ذهاب با همکاری دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ماشین آلات سنگین به منظور تأمین آب سالم و بهداشتی، افزود: چشمه آب آشامیدنی سراب قلعه شاهین در این شهرستان آب شرب بیش از ۱۶ روستا را تأمین می‌کند.

او با بیان اینکه این سراب مازاد بر مصرف آب شرب اهالی صرف مشروب کردن اراضی کشاورزی می‌شود، افزود: پس از حدود ۱۰ سال و با توجه به عدم لایه روبی، امروز این اقدام با استفاده از ماشین‌آلات متعدد و همراهی و همکاری ادارات مختلف انجام شد.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت: وظایف اصلی تمامی دستگاه‌های اجرایی و به ویژه اداره آب و فاضلاب این شهرستان مشارکت در تأمین آب آشامیدنی است و نظارت آن به عهده شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب است.

او با بیان اینکه مردم شهرستان سرپل ذهاب با توجه به خشکسالی امسال باید با همکاری در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، ادامه داد: اداره آب و فاضلاب می‌تواند تضمین کننده سلامت آب بهداشتی برای مردم باشد، امیدواریم با همراهی و همکاری مردم امسال مدیریت موفق منابع آب اتفاق بیفتد.

شیوع ویروس کرونا صنعت گردشگری را تحت شعاع قرار داد

فرماندار کنگاور با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا صنعت گردشگری را تحت شعاع قرار داده است، گفت: صنعت گردشگری در این شهرستان پس از فروکش کردن ویروس کرونا دوباره رونق خواهد گرفت.

فرزاد الماسی از مرمت دیوار جبهه جنوب غربی معبد آناهیتا کنگاور خبر داد و افزود: فعالیت‌های گردشگری به جهت شیوع موج سوم و چهارم کرونا در شهرستان کم‌رونق شده، اما این بدان معنا نیست که ما از توسعه اماکن و مناطق گردشگری غافل باشیم.

او گفت: در حال حاضر صنعت گردشگری نقش مهمی در اقتصاد ایفا می‌کند و این مهم در روز‌های کرونایی به شدت احساس می‌شود.

فرماندار کنگاور، معبد آناهیتا را یکی از منحصر به فردترین اماکن تاریخی و گردشگری کشور عنوان کرد و ادامه داد: سامان‌دهی محیطی و مرمت دیوار جنوبی و جنوب غربی این یادگار کهن اشکانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

الماسی با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی گردشگران در معبد آناهیتا در نوروز ۱۴۰۰ افزود: با سامان‌دهی و مرمت این دیواره‌ها و برنامه‌های پایگاه ملی معبد آناهیتا بعد از فروکش کردن کرونا، شاهد حضور چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی و رونق گردشگری در معبد آناهیتا و شهرستان کنگاور خواهیم بود.

پرداخت زکات در کنگاور ۷۳ درصد افزایش یافت

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کنگاور گفت: پرداخت زکات در این شهرستان در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل‌تر ۷۳ درصد افزایش یافت که این مهم نقش بسزایی در محرومیت زدایی دارد.

مجتبی کابلی افزود: مردم متدین شهرستان پارسال ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال زکات پرداختند.

او افزود: ۸۸ درصد زکات جمع آوری شده در جهت خدمت به نیازمندان و ۱۲ درصد در جهت اجرای پروژه‌های عام المنفعه هزینه شد.

کابلی، بر مصرف زکات برای رفع فقر و مشکل نیازمندان تاکید کرد و گفت: زکات باید صرف فقرا و رفع نیازمندی اقشار آسیب پذیر شود چرا که اگر زکات به درستی پرداخت و توزیع شود می‌تواند فقر را ریشه کن سازد.

او بر مشخص بودن و مجوز افراد و متولیان جمع‌آوری زکات تاکید کرد و افزود: افراد، گروه‌ها و موسسات باید با مراجعه به دبیرخانه زکات، مجوز دریافت کنند تا جمع‌آوری و توزیع زکات به صورت متمرکز انجام شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.