مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: ۴۲۰ هکتار از بستر اراضی رودخانه‌های خراسان رضوی در سال ۹۹ رفع تصرف و بازگشایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد رضا صادقی فرد مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: رفع تصرفات و بازگشایی نقش مهمی در کنترل سیلاب و پیشگیری از حوادث احتمالی دارد.


او افزود: در این مدت بیشترین عملیات رفع تصرف در رودخانه‌های  تربت حیدریه با ۱۵۸ هکتار و گناباد با ۱۰۵ هکتار انجام شده است.


مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: عملیات رفع تصرف در رودخانه‌های تربت حیدریه، گناباد، تربت جام، نیشابور، مشهد، کاشمر، سبزوار، کلات، قوچان، سرخس، درگز و خواف طی سال گذشته انجام شده است.


صادقی فرد بیان کرد: در این مدت عملیات لایروبی ۲۸۰ کیلومتر از رودخانه‌های خراسان رضوی هم انجام شده است.


وی مساحت زمین‌های بستر رودخانه‌های استان خراسان رضوی در خارج از شهر‌ها را بیش از ۱۲۶ هزار هکتار و در داخل شهر‌ها را هزار هکتار عنوان کرد.
مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: تاکنون مطالعات مربوط به حریم و بستر بیش از چهار هزار کیلومتر از طول رودخانه‌های خراسان رضوی در خارج و داخل شهر‌ها انجام شده است.

انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.