مدیر امور منابع آب سرخس گفت: ادوات غیرمجاز حفاری چاه در سرخس جهت اجرای طرح سازگاری با کم آبی شناسایی و توقیف شدند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمدرضا عبادی‌نژاد مدیر امور منابع آب سرخس  با بیان اینکه شرایط بحرانی دشت‌های خراسان رضوی در حالی مورد توجه و نگرانی مسئولان و کارشناسان است که شاهد کاهش نزولات جوی بوده‌ایم و باید خود را برای سالی خشک آماده کنیم، گفت: یکی ازاقدامات امور منابع آب سرخس اجرای طرح سازگاری با کم آبی و برخورد با متخلفانی است که با وجود این شرایط اقدام به حفر غیرمجاز چاه و برداشت از منابع آب زیرزمینی می‌کنند.

او افزود: با تلاش و هوشیاری گروه‌های گشت و بازرسی این امور و هماهنگی دادستانی و پاسگاه مرزی ادوات حفاری غیرمجاز چاه در اراضی روستای کچولی توقیف شد.

مدیر امور منابع آب سرخس ادامه داد: پارسال این امور با انسداد ۴۱ حلقه چاه غیرمجاز موفق به صرفه جویی دو میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب برداشت غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی شد.

عبادی‌نژاد با اشاره به این که صیانت و حفاظت از منابع آبی از اهداف آب منطقه‌ای است، بیان کرد: برخورد با متخلفانی که به‌صورت غیرقانونی اقدام به برداشت از آب‌های زیرزمینی می‌کنند نه تنها مجازات‌های قانونی را در پی دارد بلکه عواقب ناگوار آن برای آیندگان ما خواهد بود.

انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.