بررسی فروش ARM به انویدیا از سوی دولت انگلیس

انگلیس قصد دارد به طور جدی معامله ARM و انویدیا را از طریق مراکز امنیتی خود بررسی کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فاینانس یاهو، دولت انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که پیامد‌های خرید شرکت انگلیسی ARM توسط شرکت انویدیا بررسی خواهد شد، که دلیل آن هم یک علامت سوال در مورد قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری است.

یک مقام مسئول در حوزه فناوری دولت انگلیس گفت که وی اصطلاحاً اخطار مداخله درباره فروش ARM توسط سافت بانک ژاپن به انویدیا را صادر کرده است. او گفت در ادامه اعلام کرد به عنوان گام بعدی و برای کمک به من در جمع آوری اطلاعات مربوطه، مقامات مستقل انگلیس اکنون گزارشی در مورد پیامد‌های این معامله تهیه می‌کنند که برای تصمیمات بعدی مفید خواهد بود و به اطلاع شما خواهد رسید."

اما در مقابل انویدیا اعلام کرد که اعتقاد دارد، این معامله هیچ مسئله مالی، امنیتی و ملی ایجاد نمی‌کند. انویدیا، بزرگترین شرکت تراشه سازی ایالات متحده از نظر سرمایه، گفت: "ما به همکاری نزدیک با مقامات انگلیسی ادامه خواهیم داد، همانطور که از زمان اعلام این معامله انجام داده ایم. "

بررسی فروش ARM به انویدیا از سوی دولت انگلیس

حوزه فعالیت شرکت ARM 

شرکت ARM یک بازیگر اصلی در قطعات نیمه هادی جهانی، بخش فناوری‌های هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی و شبکه‌های مخابراتی ۵G است. طراحی‌ها و اثر این شرکت، تقریباً در هر تلفن هوشمند و میلیون‌ها دستگاه دیگر وجود دارد.

دولت انگلیس گفت: نیمه هادی ها، زیرساخت‌های اساسی در انگلیس را پشتیبانی می‌کنند و در فناوری‌های مربوط به مسائل دفاعی و امنیت ملی نقش دارند. مقامات جامعه امنیتی تصمیم به مداخله را اطلاع داده‌اند، سازمان رقابت و بازار‌ها (CMA)، رقابت، صلاحیت و تأثیر امنیت ملی معامله را ارزیابی می‌کند و گزارش آن تا ۳۰ ژوئیه ارائه می‌شود.

انویدیا این معامله را در ماه سپتامبر اعلام کرد و متعهد شد که بی طرفی ARM را حفظ کند و تضمین‌هایی برای حفظ مقر و کارکنان آن در کمبریج را ارائه داده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار