تراشه پردازنده های اپل با ۱۲۸ هسته تا سال ۲۰۲۲ عرضه می شوند

شرکت اپل در نظر دارد قدرت تراشه پردازنده و کارت های گرافیک خود را با قرار دادن هسته های بیشتر افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اپل در حال کار بر روی توسعه و گسترش پردازنده‌های ARM است تا بتواند نمونه‌های ۳۲ هسته‌ای آن‌ها را در مک‌ بوک‌های سال ۲۰۲۱ قرار دهد. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط این شرکت، پردازنده‌های مورد نظر در صورت تولید در مک‌ بوک پروهای سال ۲۰۲۲ نیز قرار خواهند گرفت.

این شرکت در کنار پردازنده‌های قدرتمند ۳۲ هسته‌ای در حال توسعه مدل‌های ۱۶ هسته‌ای نیز هست که در نمونه‌های معمولی‌تر مک‌ بوک‌ها و iMac قرار خواهند گرفت. طبق اطلاعات منتشر شده توسط اپل، این تراشه‌ها اولین بار اواخر سال ۲۰۲۱ به بازار جهانی راه پیدا خواهند کرد. این مجموعه همچنین اظهار داشته که امکان توسعه سیستم گرافیکی و ارائه کارت‌های ۱۲۸ هسته‌ای گرافیکی در محصولات جدید آن‌ها وجود دارد.


بیشتر بخوانید


موفقیت اپل در توسعه تراشه پردازنده های اختصاصی

موفقیت اپل در توسعه تراشه پردازنده های اختصاصی

اخبار مربوط به توسعه پردازنده‌ها درست مدت کمی پس از عرضه اولین محصولات اپل با تراشه‌های ARM منتشر می‌شود. مدل‌های جدید مک بوک ایر، مک بوک پرو و مک مینی اکنون از مدل تراشه‌های M1 برخوردارند که ۴ هسته قدرتمند را در خود جای می‌دهد. شرکت اپل اظهار داشته که سعی دارد تمام خط تولید Mac را به پردازنده‌های قدرتمند و خاص خود مجهز کند. با وجود آن که تراشه‌های اپل اکنون در بهترین‌ حالت ۷ الی هشت هسته دارند، این مجموعه در حال آزمایش مدل‌های ۱۶ الی ۳۲ هسته‌ای است.

همان‌طور که اشاره شد این شرکت همچنین سعی دارد مدلی ۱۲۸ هسته‌ای را تا اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲ به بازار جهانی عرضه کند. تولید لپ تاپ‌ها و رایانه‌های اپل با پردازنده‌های جدید بازخورد بسیار مناسبی از سوی کاربران داشت و اکنون به نظر می‌آيد اقدامات جدید اپل نیز توجه تعداد بالایی از افراد را به خود جلب کند. شرکت اپل سعی دارد با به چالش کشیدن خود رقابت دیرینه با مایکروسافت را گسترش دهد و رایانه‌های قدرتمندتری را وارد بازار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.