مک بوک پروی جدید با تراشه M1 معرفی شد

شرکت اپل سرانجام در رویداد One More Thing اولین لپ تاپ های خود با پردازنده ARM را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اپل سرانجام از اولین لپ تاپ مک‌بوک پرو با تراشه پردازنده خود پرده‌برداری کرد. این مجموعه شب گذشته در رویداد One More Thing تصمیم گرفت اولین تصاویر از لپ تاپ‌های جدید با پردازنده‌های قدرتمند و متفاوت را به نمایش بگذارد.

جدیدترین مک‌بوک پرو با تراشه پردازنده ARM با صفحه نمایش ۱۳ اینچی ۱۲۹۹ دلار قیمت دارد که با توجه به حافظه داخلی و دیگر مشخصات لپ تاپ قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. تراشه پردازنده جدید اپل از مدل ARM M1 است که به گفته شرکت سازنده سریع‌ترین هسته CPU در دنیا را به خود اختصاص می‌دهد. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت اپل، این پردازنده باعث می‌شود مک‌بوک پروهای جدید تا ۲.۸ برابر سریع‌تر و قوی‌تر از مدل‌های قدیمی پردازش کنند.

مک‌بوک‌ پروهای جدید عمر باطری قوی‌تری دارند به طوری که خریداران این نوع لپ‌تاپ‌ها می‌توانند ۱۷ ساعت در اینترنت جست و جو کنند و یا ۲۰ ساعت ویدئو تماشا کنند. طبق اطلاعات جدید عمر باطری مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی جدید ۱۰ ساعت از نمونه‌های قدیمی بیشتر است. محصول جدید اپل در دو نمونه ۸ و ۱۶ گیگابایت رم عرضه می‌شود و کاربران می‌توانند از حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت، یک ترابایت و ۲ ترابایت برخوردار شوند.


بیشتر بخوانید


زمان عرضه نهایی سیستم عامل MacOS Big Sur

زمان عرضه نهایی سیستم عامل MacOS Big Sur

مسئولان شرکت اپل اظهار داشتند که نسخه ۱۱ سیستم عامل MacOS که با نام Big Sur شناخته می‌شود در تاریخ ۱۲ نوامبر عرضه خواهد شد. این شرکت اولین بار در مراسم ماه ژوئن از سیستم عامل جدید خود رونمایی کرد. این اولین سیستم عاملی است که از تراشه‌های M1 شرکت اپل پشتیبانی می‌کند.

با به‌روزرسانی سیستم عامل قبلی و دسترسی به Big Sur کاربران شاهد نوع جدیدی از بخش Control Center خواهند بود که می‌شود در آن اعلان‌ها و نور صفحه را کنترل کرد. با دانلود نسخه جدید سیستم عامل MacOS برنامه‌هایی مانند Mail و Photos نیز با تغییر در طراحی مواجه می‌شوند. همچنین گفته می‌شود نسخه جدیدی از Maps به مک‌بوک‌ها خواهد آمد. در ادامه اپل اظهار داشته که مک‌بوک‌ها درست مانند گوشی‌های هوشمند در کمترین زمان ممکن روشن خواهند شد و آماده استفاده می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.