معاون بنیاد مسکن کشور:

کارشناسی خانه‌های زلزله‌زده در گناوه تا آخر هفته به پایان می‌رسد

مهدیان گفت: کارشناسی خانه‌های زلزله‌زده در گناوه از سوی این بنیاد تا پایان هفته به پایان می‌رسد.

عزیزالله مهدیان معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ظهر امروز در بازدید از مناطق زلزله‌زده شهری و روستایی گناوه  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: کارشناسی واحد‌های آسیب‌دیده از سوی بنیاد مسکن در حال انجام است و تلاشمان این است که کارشناسی تا پایان این هفته به پایان برسد.

او ادامه داد: وقتی آمار دقیق خسارت‌های وارد شده مشخص شد به وزارت کشور پیشنهاد داده می‌شود تا در اولین جلسه دولت مصوبات لازم گرفته و کار بازسازی آغاز شود.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور  افزود: از اوایل هفته آینده آوار برداری و عملیات اجرایی منازل کسانی که کارشناسی خانه‌هایشان به پایان رسیده و پرونده‌شان تکمیل شده است آغاز خواهد شد.

 مهدیان با اشاره به اینکه تعداد واحد‌های تعمیری کم است، افزود: بیشتر خانه‌های فرسوده‌ای آسیب دیده‌اند که امکان تعمیر وجود ندارد و نیاز به تخریب و بازسازی دارند.


بیشتر بخوانید


او تاکید  کرد: واحد‌های نوساز و جدید که مهندسی شده ساخته شده‌اند هیچ‌گونه آسیبی ندیده‌اند و جزئی‌ترین نیاز برای تعمیرات را ندارند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: تسهیلات بازسازی مسکن روستایی ۱۶۵ میلیون تومان است که ۱۱۵ میلیون آن تسهیلات و ۵۰ میلیون آن کمک بلاعوض است.

 مهدیان بیان کرد: تسهیلات بازسازی مسکن شهری ۱۸۵ میلیون تومان است که ۱۳۵ میلیون تومان آن تسهیلات و ۵۰ میلیون آن کمک بلاعوض است.

او گفت: با اعتبار در نظر گرفته شده ۷۰ تا ۷۵ مترمربع زیربنا قابل ساخت خواهد بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.