محمد تقی ایرانی:

تبدیل نشدن زلزله گناوه به فاجعه انسانی لطف و معجزه خدا بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در حالی که بیمارستان‌ها درگیر بیماران کرونایی هستند لطف و معجزه خدا باعث شد این زلزله تبدیل به یک فاجعه انسانی نشود.

محمد تقی ایرانی، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ظهر امروزدر بازدید از روستاهای زلزله‌زده بخش مرکزی این شهرستان در شول در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: دیروز ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه زلزله‌ای به وسعت ۵.۹ ریشتر در گناوه اتفاق افتاد با وجود اینکه ابعاد و شدت زلزله زیاد بود، ولی صدمات خسارات حداقل بود.

او ادامه داد: پس از وقوع زمین لرزه بلافاصله استاندار بوشهر با مسئولین مدیریت بحران استان، فرماندار گناوه، فرماندهی انتظامی استان، بسیج، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، هلال احمر، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن جلسه‌ای تشکیل داد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: عوامل اجرایی برآورد‌های اولیه را انجام دادند و به زودی میزان خسارت را فرماندار گزارش خواهد کرد.

ایرانی افزود: پیگیری‌های لازم برای جبران خسارت‌های وارد شده به مردم روستا‌های گناوه انجام خواهد گرفت و به طور حتم بهتر از گذشته ساخته خواهد شد.

او ادامه داد: کمیته امداد از افراد تحت پوشش بازدید کرده است و خانواده‌های بی‌سرپرست مورد توجه ویژه قرار خواهند گرفت و خسارت‌های وارد شده به آن‌ها جبران خواهد شد.


بیشتر بخوانید

 


معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور دیروز در اولین ساعات بعد از وقوع زلزله با استاندارد تماس گرفتند و مسائل را رصد کردند، زودی گزارش کامل خسارت‌ها را به تهران و ستاد بحران کشور اعلام خواهد شد.

ایرانی بیان کرد: پس لرزه‌هایی که در حال رخ دادن است بر اساس اعلام ژئوفیزیک دانشگاه تهران خیلی پایین است هرچند مراقبت‌های لازم باید انجام بگیرد .

او عنوان کرد: هلال احمر از ساعت‌های نخستین زلزله تاکنون مشغول است و نیاز‌های اولیه به ویژه چادر را در اختیار زلزله‌زدگان قرار می‌دهد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: در وضعیت کرونا‌ی که بیمارستان‌ها درگیر بیماران کرونایی هستند با لطف و معجزه خداوند خسارات جزئی بود باید گفت خداوند ما را خیلی دوست داشت که این زلزله تبدیل به یک فاجعه انسانی نشد و این موضوع جای شکر دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.