به‌زودی میزان خسارات وارده از زلزله گناوه اعلام می‌شود

فرماندار گناوه گفت: در اسرع وقت برآورد نهایی خسارات وارده از زلزله گناوه جمع بندی و اعلام خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا مهرجو فرماندار گناوه ظهر امروز در بازدید از روستا‌های زلزله زده بخش مرکزی این شهرستان در شول افزود:به محض اینکه نتیجه نهایی ارزیابی خسارت حاصل شد گزارش کار به استان بوشهر انعکاس داده می‌شود تا عملیات ساخت و ساز و ایمنی منازل مسکونی انجام شود.

او ادامه داد: وقوع زلزله روز گذشته در مقیاس ۵.۹ ریشتر، تعدادی از منازل روستا‌های بخش مرکزی ازجمله شول، بهمنیاری غربی و شرقی، کلر، کمالی، اسلام آباد و گمارون که به کانون زلزله نزدیک بودند دچار خسارت شدند.

مهرجو عنوان کرد: اکیپ‌های ارزیاب از دیروز در قالب دو تیم جمعیت هلال احمر و بنیاد مسکن کار امداد رسانی و ارزیابی نهایی خسارت را آغاز کرده‌اند.

او گفت: توزیع چادر اسکان موقت از سوی جمعیت هلال احمر و با نظر شورا‌های اسلامی روستا و دهیاران در شب گذشته آغاز شد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در یک اکیپ ۱۰ نفره درحال ارزیابی خسارات به واحد‌های مسکونی که نیاز به تعمیر و احداث و کمک‌های بلاعوض دارند هستند که هنوز ادامه دارد.


بیشتر بخوانید


فرماندار گناوه ادامه داد: بیش تر خسارت وارده به تعدادی از روستا‌های شهرستان در قسمت دیوار و واحد‌های مسکونی که از استحکام قوی برخوردار نبودند، بوده است.

 مهرجو عنوان کرد: به دامداران و مرغداران روستا‌های زلزله زده بین ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارده شده است.

او افزود: فراهم کردن فضای امن و آرام برای مردم شهرستان از بدو وقوع زلزله در اولویت کاری قرار گرفته است.

انتهیا پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.