هرچند نبود لحظه‌ای روغن را در برخی فروشگاه‌ها انکار نمی کنیم اما بازار کشش زیادی در جذب روغن دارد و در این خصوص احتکار خانگی زیاد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدجواد ساعدی معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در نشست کارگروه تنظیم بازار استان گفت: نظارت دقیقی بر روی توزیع روغن طرح تنظیم بازار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف وجود دارد و روغن به اندازه کافی به آن‌ها اختصاص یافته است، اما در کنار این، حجم بالایی از روغن نیز توسط شرکت‌های پخش در شبکه سنتی توزیع می‌شود.

او افزود: توزیع حجم زیادی از روغنی که فروردین ماه امسال در خراسان رضوی توزیع شده است قابل قیاس با زمستان سال گذشته نیست.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد:گاه نیز برخی از مواد غذایی از جمله روغن به صورت قاچاق معکوس به کشور افغانستان هدایت می‌شود مثلا همین چند روز قبل محموله هزار و ۲۴۰ حلبی روغن پنج کیلویی که در حال قاچاق شدن به افغانستان بود کشف و ضبط شد و در چند ماه گذشته نیز ذخیره مواد غذایی از جمله روغن در خانه‌هایی کشف شد که در شرف انتقال به کشور همسایه بود.


بیشتربخوانید



ساعدی بیان کرد: روغن طرح تنظیم بازار در شبکه‌های منتخب به ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای منصفانه‌تر توزیع می‌شود، اما در شبکه‌های صنفی به ویژه صنوف مستقر در مناطق کم برخوردار مشهد توزیع روغن زیاد و سرعت جذب بسیار زیاد است.

او تصریح کرد: هم اینک مشکل کمبود روغن خام حل شده و هیچ مشکلی در تامین آن نیست، اما بخش توزیع با مشکلاتی همراه است که باید برطرف شود.

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.