معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: توزیع مرغ در سال ۹۸ حدود ۴۰ تن در روز بود که این میزان پارسال به ۸۰ تن در روز افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، آبی‌پور مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان صبح امروز سه شنبه در جلسه شورای اسلامی استان زنجان گفت: کشورمان در طول چهل سال گذشته همه مشکلات از جمله تحریم و جنگ را تجربه کرده، اما با این وجود توانسته است که در بسیاری از زمینه‌ها به رشد قابل توجهی دست یابد.

او افزود: اگر بخواهیم انصاف را در قضاوت‌هایمان لحاظ کنیم، باید اذعان داشته باشیم که وضعیت امروز کشور به هیچ وجه قابل مقایسه با چهار دهه گذشته نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: اگر کل تحریم‌های چهل سال گذشته را با تحریم‌هایی که طی چهار سال اخیر متحمل شدیم، در نظر بگیریم، خواهیم دید که فقط در حوزه فروش نفت و صادرات غیر نفتی ۶۰ میلیارد دلار از پول ایران بلوکه شده است.

آبی پور با بیان اینکه در حال حاضر اعتبارات عمرانی کشور به زیر ۲۰ درصد رسیده است، گفت: دیگر در این کشور ساختن جاده، راه، ابنیه و پل معنایی ندارد و این بدان خاطر است که بیش از ۸۰ درصد بودجه صرف هزینه‌های جاری می‌شود اسن امر سبب راکد و نیمه کاره ماندن پروژه ها می شود.


او افزود: دولت موظف است که طرح های مصوب مجلس را  اجرا کند و به هیچ عنوان نمی‌توان خارج از چارچوب‌های تعیین شده عمل کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: هم‌اکنون در استان زنجان مازاد تولید مرغ داریم و توزیع مرغ در سال ۹۸ حدود ۴۰ تن در روز بود که این میزان پارسال به ۸۰ تن در روز افزایش یافت، بنابراین می‌توان این ادعا را پذیرفت که با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز، مصرف گوشت سفید نیز افزایش یافته و این یعنی مصرف روزانه گوشت مرغ در زنجان از ۴۰ تن به ۸۰ تن رسیده است.

آبی پور بااشاره به اینکه مرغ گرم را طبق میزان مصرف توزیع می‌کنیم اما باز هم شاهد تشکیل صف‌های طولانی هستیم، افزود: آخرین میزان توزیع مرغ گرم در زنجان ۲۷۰ تن بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان سرانه مصرف روغن نباتی را ۱۲.۵ کیلوگرم دانست و گفت: این در حالی است که در استان زنجان  تا ۳۰ کیلوگرم روغن‌نباتی توزیع شده است.

او ادامه داد: خانواده‌ای که در طول ماه به ۲عدد روغن نباتی نیاز داشته، اما اقدام به خرید پنج عدد روغن نباتی می‌کند، باعث می‌شود که دولت به دنبال جبران این کسری در بازار برای کالای اساسی باشد، این در حالی است که در استان زنجان با میزان سرانه‌ای که داریم حتی حدود ۲۵ تن روغن نیز روزانه وارد بازار می‌شود.

آبی پور گفت: حقوق مصرف‌کنندگان نیز همانند بسیاری از قوانین باید اجرا شود و بی شک بدون اطلاع‌رسانی مردم نمی‌توان به همه امور در این حوزه رسیدگی کرد، بنابراین اگر موارد اطلاع‌رسانی گران‌فروشی از سوی مردم به سامانه مربوطه انجام شود، قطعاً رسیدگی خواهد شد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.