جواد هاشمی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۷۰ هزار تست کووید ۱۹ در استان انجام شده است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  جواد هاشمی  مدیر امور آزمایشکاه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: خدمات علوم آزمایشگاهی در توسعه و تکامل علوم پزشکی و خدمت به سلامت مردم، نقش مؤثر و ارزنده‌ای دارد.


بیشتر بخوانید 


او با بیان این که آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی جزو ۱۸ آزمایشگاه اول کشور بود که در زمان شیوع بیماری کووید ۱۹ فعال شد، افزود: علوم آزمایشگاهی نقش بسیار پررنگی در شیوع بیماری کووید ۱۹ داشته و در تشخیص این بیماری بسیار تاثیر گزار است.

هاشمی با اشاره به این که ۲ آزمایشگاه بیمارستانی و یک آزمایشگاه بخش خصوصی برای آزمایش کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است، گفت: به طور کلی در این آزمایشگاه‌ها روزانه هزار تست قابل انجام است و در حال حاضر روزانه ۷۰۰ تست کووید در استان انجام می‌شود.

او افزود : آزمایشگاه تشخیص مولکولی کووید ۱۹ در اسفند ۹۸ راه اندازی شد و از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۷۰ هزار کیت آزمایشگاهی در استان استفاده شده است و خوشبختانه در حال حاضر مشکل و محدودیتی از نظر تعداد کیت‌های آزمایشگاهی در استان نداریم.

هاشمی از وجود ۱۱ آزمایشگاه خصوصی، ۶ آزمایشگاه درمانگاهی و ۱۱ آزمایشگاه بیمارستانی در استان خبر داد و گفت: ۲۵۰ نیروی فنی در آزمایشگاه‌های استان فعالیت دارند و بیش از ۹۰ درصد آزمایش‌های مورد نیاز مردم در آزمایشگاه‌های خراسان شمالی قابل انجام است.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.