گروه‌های جهادی به کمک ساکنان روستاهای زلزله زده گناوه شتافتند

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر گفت:با توجه به اینکه میزان خسارت زلزله در ۱۲ روستای گناوه بیشتر بوده است گروه جهادی در این روستاها حضور یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ذوالفقار عباسی فر رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر عنوان کرد: گروه‌های جهادی شهرستان گناوه بلافاصله پس از حادثه، در مناطق زلزله‌زده حضور پیدا کردند و در کنار دیگر نیرو‌های امدادی به خدمات‌رسانی پرداختند.

او افزود: با توجه به اینکه بیشترین خسارت را روستا‌ها متحمل شده‌اند و میزان خسارت در ۱۲ روستای شهرستان گناوه بیشتر بوده است، ۱۲ گروه جهادی پایگاه مقاومت بسیج  به مردم این روستا‌ها خدمات ارائه کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به پس‌لرزه‌های شدید و پیاپی، کمک برای تخلیه وسایل از داخل منازل آسیب‌دیده، شناسایی افراد نیازمند آسیب‌دیده که زیرپوشش هیچ نهادی نیستند و بررسی مشکلات مردم آسیب‌دیده، از مهم‌ترین فعالیت‌های گروه‌های جهادی بوده است.


بیشتر بخوانید


عباسی فر از اعلام آمادگی شرکت‌های زیرمجموعه سپاه برای کمک به آسیب دیدگان از زلزله، بیان کرد: نمایندگان قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه نیز  برای بررسی مشکلات مردم وارد مناطق و روستا‌های زلزله‌زده شده‌اند و مشغول ثبت میزان آسیب‌ها هستند.

او، اعزام گروه‌های عمومی و تخصصی پزشکی به همت بسیج جامعه پزشکی سپاه بوشهر را از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی برشمرد و گفت: همه گروه‌های جهادی استان و کشور برای حضور در مناطق زلزله‌زده اعلام آمادگی کرده‌اند که با توجه به میزان آسیب‌ها از ظرفیت این گروه‌های جهادی استفاده خواهد شد.

زمین لرزه‌ای به بزرگای ۵.۹ ریشتر ساعت ۱۱:۱۱ یکشنبه ۲۹ فروردین حوالی بندر گناوه را تکان داد.

این حادثه کشته نداشت، اما ۶ نفر دچار آسیب دیدگی سطحی شدند.

همچنین طبق گزارش‌ها بیشتر خانه‌های قدیمی روستا‌ها بر اثر این زلزله آسیب دیده‌اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.