همه خانه‌های آسیب دیده از زلزله گناوه بررسی می‌شوند

معاون بنیاد مسکن کشور گفت: کارشناسان این نهاد همه خانه‌هایی را که در روستاهای زلزله زده گناوه دچار آسیب شده‌اند، بررسی خواهند کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عزیزالله مهدیان معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور که امروز برای بررسی خسارت وارد آمده به روستاهای زلزله زده گناوه به این شهرستان سفر کرده است، بیان کرد: پس از حادثه زلزله ۲۹ فروردین، بلافاصله کارشناسان ما به روستا‌های زلزله زده رفتند تا خسارت‌ها را ارزیابی کنند. مردم مطمئن باشند که همه روستاها خانه به خانه بررسی می‌شوند تا هر خانه‌ای که دچار مشکل شده برای تعمیر یا نوسازی آن اقدام شود.

او ادامه داد:امیدواریم تا پنجشنبه گزارش کارشناسی ارزیابی خانه‌های مناطق زلزله زده آماده شود تا بتوانیم مصوبه لازم را برای بازسازی این خانه‌ها به هیات دولت تقدیم کنیم.

معاون بنیاد مسکن در همین حال عنوان کرد که اگر کسی بخواهد در همین زمان شروع به بازسازی خانه خود کند از حساب ۱۰۰ به او کمک می‌کنیم.

مهدیان افزود: همه مسئولان استان پیگیر هستند که هر چه زودتر منابع مورد نیاز برای تعمیر و نوسازی واحد‌های مسکونی آسیب دیده از زلزله تامین شود.


بیشتر بخوانید


او گفت: میزان خسارت‌ها زیاد نیست و خانه‌هایی که فرسوده و قدیمی بوده‌اند آسیب دیده‌اند اما خانه‌هایی که یا در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن نوسازی شده‌اند و یا مردم آن‌ها را طبق اصول ساخته‌اند، خسارتی ندیده‌اند.

 معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: ساختمان تخریب شده در روستاهای زلزله زده گناوه نداریم، اما خانه‌های قدیمی به نوعی آسیب دیده‌اند که قابل تعمیر نیستند و باید نوسازی شوند.

مهدیان به مردم اطمینان داد که خانه‌هایشان با کیفیت مناسب بازسازی خواهد شد.

او همچنین تاکید کرد:اگر کسی هنگام حضور کارشناسان بنیاد مسکن در روستا نبود می‌تواند پس از آن به بنیاد مسکن شهرستان گناوه مراجعه کند و گزارش خسارت منزلش را بدهد.

زمین لرزه‌ای به بزرگای ۵.۹ ریشتر ساعت ۱۱:۱۱ یکشنبه ۲۹ فروردین حوالی بندر گناوه را تکان داد.

این حادثه کشته نداشت، اما ۶ نفر دچار آسیب دیدگی سطحی شدند.

همچنین طبق گزارش‌ها بیشتر خانه‌های قدیمی روستا‌های بخش مرکزی گناوه بر اثر این زلزله آسیب دیده‌اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.