رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: هزارو ۲۲۱ نفر از اسفند ۹۸ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ بر اثر ابتلا به کرونا در این استان جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۱۸۱ مورد جدید، تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به ۳۰ هزار و ۶۳۱نفر رسید.

او بیان کرد: هم‌اینک ۱۴۰ بیمار حاد تنفسی و ۶۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شمار درگذشتگان کرونا در سیستان و بلوچستان با فوت ۲ نفر جدید را به هزار و ۲۲۱ نفر اعلام کرد.

وی از مردم تقاضا کرد؛ در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

هاشمی بیان کرد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: موارد مثبت کرونای جهش یافته انگلیسی در سیستان و بلوچستان نیز در حال افزایش است و این نوع از ویروس تقریبا جایگزین نوع قبلی شده بطوری که ۷۰ درصد موارد ابتلا در سطح استان را شامل می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: به شدت نگران ورود سیستان و بلوچستان به موج بعدی همه گیری کرونا هستیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار