امسال مراسم سان و رژه عمومی ارتش به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی متفاوت‌تر از سالیان گذشته و به صورت رژه موتوری در مرکز کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، امسال مراسم سان و رژه عمومی ارتش به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی در سراسر کشور و استان کردستان متفاوت‌تر از سالیان گذشته و به صورت محمول و رژه موتوری برگزار و آخرین دستاورد‌های پهپادی ارتش و سایر تجهیزات بهینه شده به نمایش آمد.

همزمان با ۲۹ فروردین، آئین گرامیداشت روز ارتش در مرکز استان کردستان صبح امروز به دلیل وضعیت قرمز کرونایی، به‌صورت رژه موتوری و با رعایت کامل نکات بهداشتی در محوطه خود پادگان ارتش در این شهر برگزار شد.

«امیر حمیدرضا رحمت‌پور»، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان با بیان اینکه لغو برگزاری مراسم سان و رژه عمومی بنا به مصوبات ستاد مقابله با کرونا و باهدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت نیرو‌ها بود، اظهار داشت: امسال این مراسم به صورت رژه موتوری در مرکز استان کردستان برگزار شده تا ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اعلام حضور و این روز گرامی داشته شود.

او با بیان اینکه ارتش از سال گذشته تاکنون در راستای مقابله با شیوع کرونا با بهره‌گیری از نیرو‌ها و یگان‌های تخصصی در زمینه ضدعفونی خیابان‌ها و معابر، برپایی بیمارستان‌های صحرایی، ویزیت و خدمت‌رسانی به بیماران و استقرار یگان جنگ نوین ارتش در مرز باشماق برای ضدعفونی ترانزیت‌ها اقدامات زیادی انجام داده است، افزود: در سال‌جاری نیز که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده، تمام توان و ظرفیت خود را برای تحقق این شعار و تداوم خدمت‌رسانی به مردم به‌کار می‌گیریم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان با ذکر اینکه امسال بیشتر برنامه‌ها به دلیل شرایط کرونایی، در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: "اقدامات مردم‌یاری، ارتقای سطح آموزش و حفظ توان و آمادگی رزمی، آموزش استفاده از تسلیحات و نحوه نگهداری از آن"، از جمله وظایف ارتش بوده که در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

امسال برنامه‌های این دهه از ۲۱ فرودین ماه و با بزرگداشت شهید صیاد شیرازی آغاز و تا ۳ اردیبشهت ماه سال‌جاری و برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در سراسر کشور ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.