گفتگوی تلفنی پوتین با بشار اسد

رئیس جمهور روسیه در تماس با اسد، روز استقلال سوریه را به وی تبریک گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با ارسال پیامی، روز استقلال سوریه و خروج آخرین نظامی فرانسه از خاک این کشور در سال ۱۹۴۶ موسوم به "یوم الجلاء" را به بشار اسد، همتای سوری خود تبریک گفت.

بر این اساس، پوتین در این پیام تأکید کرد روسیه از حفظ حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کند.

وی در ادامه پیام خود بر عزم کشورش برای ادامه تلاش مجدانه در راستای تضمین امنیت، ثبات و بازسازی سوریه تأکید و ابراز اطمینان کرد تداوم توسعه روابط روسیه و سوریه در عرصه‌های مختلف به نفع دو ملت دوست است.

رئیس جمهور روسیه همچنین برای رئیس جمهور و مردم سوریه سلامتی، موفقیت و زندگی آرام آرزو کرد. خبرگزاری سانا پیشتر گزارش داد: به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد خروج استعمارگران فرانسوی از سوریه و در چارچوب روابط ارتش‌های سوریه و روسیه، مراسمی در پایگاه روسی حمیمیم در سوریه برگزار شد.

علی عبدالله ایوب، جانشین فرمانده کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه، وزیر دفاع و معاون نخست وزیر سوریه نیز در این مراسم حضور داشت. منصور عزام، وزیر امور ریاست جمهوری سوریه نیز از دیگر حاضران در این مراسم بود.

استانداران لاذقیه و طرطوس و برخی مسئولان حزبی و شماری از افسران ارشد فرماندهی کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه نیز به همراه خانواده‌های خود در این مراسم شرکت داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار