نظامیان اشغالگر آمریکایی در عملیاتی هلی‌برن، ۶۰ تروریست داعشی را از زندانی در حسکه به میدان نفتی «العمر» در دیرالزور سوریه منتقل کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیرو‌های اشغالگر آمریکایی با هدف سرمایه گذاری مجدد بر گروه‌های تروریستی و استفاده از آن‌ها برای اجرای برنامه‌های واشنگتن در منطقه، ده‌ها تروریست داعشی را از زندان‌های تحت کنترل نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) وابسته به آمریکا، به میدان نفتی «العمر» در حومه شرقی استان دیرالزور سوریه منتقل کرده اند.

منابع محلی در این خصوص اعلام کردند: دو بالگرد تعیین شده برای انتقال نیرو‌های اشغالگر آمریکایی با همراهی یک بالگرد آپاچی، ۶۰ تروریست داعشی را از زندان‌های شهر حسکه و با هماهنگی نیرو‌های قسد به میدان نفتی العمر منتقل کردند.

این منابع افزودند: انتقال این تروریست‌ها پس از گذراندن دوره‌های آموزشی از سوی نیرو‌های اشغالگر آمریکایی برای ادغام آن‌ها در گروه موسوم به «جیش العشائر» که تحت کنترل و نفوذ اشغالگران آمریکایی و به سرکردگی «احمد الخبیل»، ملقب به «ابو خوله» است،  انجام شد.

نیرو‌های اشغالگر آمریکایی پنجشنبه گذشته نیز ۵۰ تروریست داعشی را از پایگاه الشدادی در حومه جنوبی حسکه به میدان نفتی العمر در حومه شرقی دیرالزور منتقل کردند تا آماده استفاده مجدد از آن‌ها در عملیات تروریستی در داخل سوریه شوند.

میدان نفتی العمر از بزرگترین میادین نفتی در سوریه بوده و در صحرای «الجزیره» استان دیرالزور قرار دارد.

آمریکا در چارچوب طرح‌های اشغالگرانه خود در منطقه، همچنان از گروه‌های مسلح و تروریست‌ها پشتیبانی می‌کند و به برنامه‌های تفرقه افکنانه خود ادامه می‌دهد. این کشور، نفت و منابع زیرزمینی در منطقه جزیره سوریه را سرقت و روز به روز حضور نیرو‌های اشغالگر خود در این کشور را تقویت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار