شیراز در حالت فوق حاد / جان باختن ۶۴ هم استانی دیگر بر اثر کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام جان باختن ۶۴ هم استانی بر اثر بیماری کرونا، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری را سه هزار و ۶۳۹ اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، ۷۶۷ هزار و ۹۵۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۱۸ هزار و ۳۶۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۸۴ هزار و ۲۴۹ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۰ هزار و ۹۳۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع  ۲۲۹ هزار و ۲۹۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۴۳۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۲۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۶۴ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی سه روز گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری را سه هزار و ۶۳۹ اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۱۹۸ هزار و ۴۲۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او وضعیت کنونی در فارس را نگران کننده دانست و با اعلام اینکه سوش غالب در کشور ویروس جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی است، هشدار داد: اگر آمار مبتلایان در فارس به همین سرعت افزایش یابد، ممکن است چند شهرستان به ویژه شیراز در حالت فوق حاد درآید.

این مقام مسئول در دانشگاه با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و پرهیز از حضور در تجمعات، از مردم خواست تا ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ستاد استانی مقابله با کرونا را بسیار جدی بگیرند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار