مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: امسال برنامه ریزی شده تا چهار هزار هکتار از باغ‌های میوه استان اصلاح و جوان سازی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علی اکبری مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه امسال چهار هزار هکتار از باغ‌های استان قزوین جوان سازی می‌شود، گفت: اصلاح و جوان سازی باغ‌های میوه استان شامل گردو، بادام، پسته، انگور و زیتون خواهد بود.

اکبری افزود: اصلاح و جوان سازی باغ‌های میوه از طریق سرشاخه کاری و تغییر ارقام آن‌ها به دیرگل ده و مقاوم به سرما و خشکی با مشارکت باغداران و کارشناسان مدیریت باغبانی و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

او اضافه کرد: از آنجا که بخش قابل توجهی از باغ‌های میوه استان قزوین در سالیان گذشته از سرمازدگی دچار خسارت می‌شد، تغییر ارقام باغ‌ها به دیرگل ده و مقاوم به سرما می‌تواند موجب پیشگیری از این آسیب‌ها شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه بخشی از اصلاح و جوان سازی نیز شامل تغییر ارقام به مقاوم به خشکی است، افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی، توسعه استفاده از ارقام مقاوم به خشکی نیز با جدیت در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: یکی از دیگر مزایای اصلاح و جوان سازی باغ‌های میوه تقویت عملکرد آنهاست و برداشت محصول در باغ‌های اصلاح شده از نیم تا ۳ برابر افزایش می‌یابد.

استان قزوین دارای بیش از ۷۵ هزار تن باغ میوه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار