مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ برای زمان آغاز کوچ عشایر فارس تعیین ‌شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، همزمان با اجرای طرح مدیریت چرا و کنترل کوچ، مبادی ورودی وخروجی دام به مراتع ییلاقی استان فارس تحت کنترل قرار گرفت.

عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: تمامی مبادی ورودی و خروجی به مراتع استان با استقرار اکیپ‌های ثابت و سیار کنترل کوچ بهاره عشایر تحت رصد کامل قرار دارند.

او با بیان اینکه کوچ ماشینی عشایر و دامداران کوچ رو توسط تریلی، کامیون و کامیونت بر اساس زمان بندی تقویم کوچ از ۲۳ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته با ستاد ساماندهی کوچ عشایر استان، فرمانداری، دستگاه‌های اجرایی، نیروی انتظامی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدامات لازم جهت رعایت برنامه زمانبندی کوچ بهاره عشایر و عدم جابجایی دام غیر مجاز مقرر شد از صدور بارنامه برای خودرو‌های حامل دام خارج از تقویم کوچ بهاره جلوگیری و کارت هوشمند رانندگان متخلف با هماهنگی پلیس راه ضبط و خودوری آنان نیز توقیف خواهد شد.

صمد نژاد اظهار داشت: اکیپ‌های ثابت و سیاربا همکاری ادارات امور عشایر و دامپزشکی در محور‌های مواصلاتی و پلیس راه‌ها با حاملان دام غیر مجاز برخورد و خودروی رانندگان متخلف نیز پس از ضبط مدارک با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توقیف و دام‌های آنان نیز به محل مبدا بازگردانده خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه کوچ زود هنگام موجب تخریب پوشش گیاهی وخاک در مراتع ییلاقی و آسیب گسترده به پوشش مرتعی می‌شود تصریح کرد: دامداران و بهره برداران باید از ورود زود هنگام و خارج از تقویم زمان بندی کوچ به مراتع ییلاقی خودداری کنند در غیر اینصورت این اداره کل وظیفه دارد برابر مقررات با متخلفان برخورد کند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در ادامه از مردم طبیعت دوست استان خواست درصورت مشاهده هرگونه تخریب و یا تخلف در مراتع با تلفن‌های ۱۳۹ و یا ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع تماس حاصل و مراتب را گزارش دهند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.