شهردار منطقه ۴ شیراز اعلام کرد: باغ موزه گبه و صنایع دستی شیراز سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

حسام‌الدین اسدزاده امروز در نشست خبری مبنی بر زمان ساماندهی ترمینال باربری شیراز در خیابان یقطین، اظهارداشت: بلوار امیر کبیر شیراز تامین کننده قطعات سبک و سنگین در جنوب کشور محسوب می‌شود و وجود تعمیرگاه موجب شلوغی و تردد در ترمینال باربری شده است.

او با تصریح بر این نکته که وظیفه ما ایجاد یک بستر است، گفت: برای ساماندهی این مهم، یک سایت تعمیرگاهی در جاده نیروگاه پیش‌بینی شده که قرارداد آن در دست انعقاد است.

شهردار منطقه ۴ شیراز در بخش دیگری از سخنانش گفت: منطقه ۴ این کلانشهر به لحاظ وسعت و جمعیت، پرجمعیت‌ترین منطقه این کلانشهر با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت محسوب می‌شود و این میزان جمعیت، وظیفه ذاتی ما را در خدمت رسانی بیشتر می‌کند.

او، یکی از اقدامات شاخص این منطقه را اضافه کردن چند هکتار از باغات ذکر کرد و گفت: از جمله این باغات، باغ سه گوش در ورودی کارخامه سیمان با ۱۰ هکتار مساحت است که شهرداری در راستای تبدیل این باغ به باغ موزه گبه و صنایع دستی آن را با اعتبار ۴۹۵ میلیارد تومانی خریداری و ۱۰۰ میلیارد تومان هم برای احداث آن تعریف کرد.

شهردار منطقه ۴ شیراز اعلام کرد این باغ در دست ساخت قرار دارد و یکسال آینده مورد استفاده عمومی قرار خواهد گرفت.

اسدزاده ادامه داد: باغ ایرانی در بولوار مهندسین نیز از دیگر باغات است که هم‌اینک ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. باغ ایرانی، باغی فاخر و به عنوان یک نقطه جاذب گردشگری در دهه فجر امسال در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.

او با بیان این موضوع که بلوار مهندسین از جمله مناطق جدید گردشگری است، گفت: قسمتی از اراضی کارخانه سیمان سهم شهرداری و مردم است از جمله فضایی۱۰ هکتاری که به عنوان منطقه گردشگری در مدار عملیات عمرانی قرار خواهد گرفت.

شهردار منطقه ۴ شیراز در بخش دیگری از سخنانش به پروژه‌های هدف محرومیت‌زدایی در محلات کشن، درکی و عادل آباد اشاره و خاطرنشان کرد: برای انجام این مهم مبلغی بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

اسدزاده عنوان کرد: دو پروژه زورخانه و فرهنگسرا در بوستان نوید محمدی نیز در دست انتخاب پیمانکار قرار دارد. پروژه شهربازی با ۷۰ میلیارد تومان در باغ جنت هم در دست اجراست و با همکاری بخش خصوصی و در دهه فجر بهره‌برداری خواهد رسید.

او افزود: یک سردر فاخر و یک آمفی تئاتر روزباز با سازه چادری نیز در باغ جنت در دست اقدام است 

شهردار منطقه ۴ شیراز اعلام کرد که پروژه زورخانه مرکزی شهر شیراز هم در باغ جنت در دست تهیه طرح قرار دارد.

اسدزاده اضافه کرد: تقاطع غیرهمسطح سفیر-رحمت نیز در دست اقدام است و عملیات عمرانی آن به زودی اجرا می‌شود. اجرای لوپ شمال شرقی پل شهیدان یغمور هم در دستور کار قرار گرفته و با احداث آن شاهد روان شدن ترافیک در میدان پارسه و ایمنی بیشتر در کمربندی خواهیم بود.

او همچنین تکلیف بودجه عمرانی شهرداری این منطقه را ۵۷۰ میلیارد تومان در سال جاری عنوان کرد و گفت: ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومان تکلیف سرمایه‌گذاری برای منطقه نیز تعریف شده که بالغ بر این عدد در دست اقدام است.

شهردار منطقه ۴ شیراز خاطرنشان کرد: تقاطع سفیر جنوبی و کمربندی جنوبی در آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مصطفی کیانی رحیمی‌ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۴ شهرداری نیز در این جلسه ضمن تسلیت به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه گفت: امیدوارم جوشش خون این شهید عزیز باعث از بین رفتن، لکه ننگین رژیم صهیونیستی فراهم شود. 

او همچنین ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۷ مرداد، روز خبرنگار با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت آگاهانه و هوشمندانه رسانه‌ها استفاده حداکثری داشته باشیم، افزود: این ظرفیت می‌تواند به کمک مدیریت شهری بیاید و سرانه رضایتمندی عمومی را افزایش دهد.

کیانی رحیمی گفت: رسالت بزرگ رسانه‌ها، انعکاس کمبود‌ها و مشکلات مردم به مسئولان است.

او در خصوص طرح‌های ترافیکی هم خاطرنشان کرد: اصلاح هندسی موقت در بازه زمانی مشخص موجب گرفتن الگوی ترافیکی می‌شود و براساس آن تصمیم ترافیکی تکمیل می‌شود که آیا یک معبر به جای سابق خود برگردد یا شرایط فعلی تثبیت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار