درخواست کمک سعد حریری از روسیه برای خروج لبنان از بحران

مامور تشکیل کابینه لبنان در سفر به مسکو از روسیه برای کمک به خروج لبنان از بن بست سیاسی درخواست کمک خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سعد حریری، مامور تشکیل کابینه لبنان از روسیه برای خروج این کشور از بحران درخواست کمک کرد.

بر این اساس، سعد حریری که مأمور تشکیل کابینه هفتاد و هفتم لبنان شده است در جریان سفرش به مسکو، کمک روسیه برای خروج لبنان از بن بست سیاسی را خواستار شد. جورج شعبان، نماینده سعد حریری اعلام کرد حریری در جریان سفر خود به مسکو بحران برق در لبنان را در دستور کار قرار خواهد داد تا روسیه در این زمینه به لبنان کمک کند.

وی افزود: در حال حاضر لبنان در بحران سیاسی به سر می‌برد و به کمک‌های اقتصادی و سیاسی نیاز دارد. سعد حریری به مسکو می‌رود، زیرا از این موضوع اطلاع دارد که روسیه با همه گروه‌های سیاسی و نیز طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی تأثیرگذار بر اوضاع لبنان، روابط خوبی دارد.

نماینده سعد حریری همچنین با بیان این که لبنان به کمک‌های اقتصادی در همه بخش‌ها نیاز دارد، تاکید کرد: همه گیری کرونا در لبنان شدت یافته است و ما نیاز به واکسن برای بیشتر ساکنان داریم و واکسن روسی از جمله بهترین واکسن‌ها محسوب می‌شود.

طی روز‌های اخیر تنش میان میشل عون، رئیس جمهور لبنان و مامور تشکیل کابینه (سعد حریری) تا آنجا پیش رفت که حریری رئیس جمهور لبنان را متهم به سنگ‌اندازی در روند تشکیل کابینه کرد و انتخاب پیش از موعد رئیس جمهور را خواستارشد.

در همین حال، منابع سیاسی و رسانه‌ای لبنان راه حل برون رفت از بحران کنونی را افزایش تعداد وزرای کابینه برای رعایت ترکیب طایفه‌ای می‌دانند، رویکردی که به احتمال زیاد به انصراف حریری از تشکیل کابینه می‌انجامد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
چرا نمره پیش دوستاش همان گاو شیری ترامپ یا اربابان قدیمی یعنی فرانسه و آمریکا
این حریری تاریخ مصرفش خیلی وقته تموم شده.
آخرین اخبار