نبیه بری درباره پیامدهای تشکیل نشدن دولت هشدار داد

رئیس مجلس لبنان گفت اگر دولت این کشور تشکیل نشود همه لبنان در خطر است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک، نبیه بری، رئیس مجلس لبنان گفت اگر دولت این کشور تشکیل نشود همه لبنان در خطر است و همه لبنانی‌ها همانند کشتی تایتانیک غرق خواهند شد.

نبیه بری امروز در آغاز جلسه عمومی مجلس نمایندگان گفت: «این سخنی است که در محافل جهانی و اروپایی نیز گفته می‌شود و در نهایت نیز این کشتی همه ما را بدون استثناء غرق خواهد کرد.»

نبیه بری افزود: «قانون اساسی در خصوص (دولت) پیشبرد امور و محدودیتی که دارد روشن است و نیازی به تفسیر ندارد و برای پیشبرد امور ضروری است که امور به نفع ملت یا دفع ضرر باشد مگر آنکه لازم باشد قانون اساسی در این خصوص تغییر کند که این در برنامه ما نیست.»

نبیه بری برای حل بحران تشکیل دولت و نزدیک کردن دیدگاه‌ها بین میشل عون و سعد الحریری که مأمور تشکیل دولت است، ابتکاری ارائه کرد.

لبنان از زمانی که الحریری برای چهارمین بار در اکتبر گذشته مأمور تشکیل دولت شد با بحران روبروست و او قول داده است دولتی از متخصصان برای اجرای اصلاحات ضروری به منظور دریافت کمک‌های خارجی تشکیل دهد.

او اوایل دسامبر گذشته ترکیب دولتی متشکل از ۱۸ وزیر از دارندگان تخصص را که گرایش حزبی ندارند ارائه کرد، اما میشل عون به ترکیب پیشنهادی او اعتراض کرد و گفت الحریری بدون توافق با او و با تکروی وزیران را معرفی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار