همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، شهر رشت متناسب با بهار قرآن چهره جدیدی به خود گرفته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علیرضا قانع، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت گفت: هر ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اِلمان‌های مرتبط با این ماه در سطح شهر ایجاد می‌شود.

او افزود: امسال با دعوت از هنرمندان بومی تعداد ۶ باکس صفحه‌ای طرح محراب برای نصب در میادین و تعداد ۱۵ اِلمان حجمی نوری برای نصب در بلوار‌های سطح شهر رشت طراحی شده است.

برنامه‌های فرهنگی شهرداری رشت در ماه مبارک رمضان

علی محجوب، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت نیز با اشاره به ویژه برنامه‌های این سازمان در ماه مبارک رمضان گفت: همزمان با ماه مهمانی خدا، برنامه‌های هدفمندی برای ترویج فرهنگ قرآنی در این شهر به اجرا در می‌آید.

او افزود: برگزاری برنامه‌های قرآنی شامل: محفل انس با قرآن، برنامه شهر باران شهر قرآن، برنامه جزء خوانی قرآن با حضور ۹۰ قاری به صورت زنده، مسابقه مجازی قاریان نوجوان قرآن کریم در ۳ سطح، مسابقه کتابخوانی ویژه پرسنل شهرداری رشت در دستور کار سازمان قرار دارد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با اشاره به تولید برنامه آموزش شهروندی با موضوعات ماه رمضان برای پخش در فضای مجازی اظهار داشت: آیه گرافی به صورت طراحی آیات قرآن کریم در استند‌ها و تلویزیون‌های شهری از دیگر برنامه‌های این سازمان در ماه مبارک رمضان است.

محجوب ادامه داد: به دلیل شرایط کرونایی موجود بسیاری از برنامه‌ها با بهره گیری از فضای مجازی تدارک دیده شده است و برنامه‌های حضوری هم با رعایت همه موارد مرتبط با دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اجرا خواهند شد.

او تصریح کرد: راه اندازی کاروان شادی کریم اهل بیت (ع)، مستند روایی با عنوان مهمانی دل، برنامه سحر دوخان، جشنواره استانی نور امید، پخش دعای هر روز ماه رمضان به صورت استوری موشن در لیست برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت قرار گرفته است.

تغییر چهره رشت همزمان با ماه مبارک رمضان + تصاویر

تغییر چهره رشت همزمان با ماه مبارک رمضان + تصاویر

تغییر چهره رشت همزمان با ماه مبارک رمضان + تصاویر

تغییر چهره رشت همزمان با ماه مبارک رمضان + تصاویر

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.