کارشناس حفاظت و مرمت آثار تاریخی میراث فرهنگی استان یزد از ساماندهی اطلاعاتی و کالبدی ۲۵۰۰ قلم از اموال موزه‌های استان درسال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، الهه الوندیان کارشناس حفاظت و مرمت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: طرح ساماندهی اموال فرهنگی تاریخی موزه‌های یزد از دو مرحله کلی تشکیل شده بود. مرحله اول ساماندهی و مستندسازی اشیاء، تکمیل شناسنامه‌های عمومی، تهیه تصاویر دیجیتالی و بسته‌بندی اشیاء و مرحله دوم  وارد کردن اطلاعات به نرم افزار جام بوده است.

او با اشاره به ثبت بیش از ۱۰ هزار قلم شی تاریخی از موزه‌های استان در سامانه جام، در خصوص شیوه حفاظت از اموال ساماندهی شده افزود: برای اولین بار در کشور برای حفاظت از کبریتها، تمبر‌های تاریخی و نسخ خطی در استان شیوه‌ای نوین و بی نظیر اجرا شد.

کارشناس حفاظت و مرمت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد بر ساماندهی کالبدی اموال تاکید کرد و افزود: بیش از ۱۸۰۰ شی تاریخی تاکنون ساماندهی شده است.

او ادامه داد: از برنامه‌های امسال این اداره کل اجرای این طرح در دو بخش ساماندهی عمومی ۱۰۰۰ شی و ساماندهی تخصصی ۸۵۰ شی است.

الوندیان اظهار کرد: مستند نگاری، تفکیک، طبقه‌بندی، کارشناسی اموال، الصاق برچسب، شماره‌گذاری اموال فرهنگی- تاریخی، تهیه عکس و شناسنامه عمومی در خصوص مشخصات ظاهری کاربردی و قدمت آثار از جمله این اقدام‌های اجرایی این طرح است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.