فتحی گفت: امیدواریم در مهر امسال، ۲۵۰ پروژه از پروژه‌های نیمه تمام فعال شده در کرمان به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ناصر فتحی، مدیرکل نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور دیروز با هدف بازدید از پروژه‌های مجتمع آموزشی در دست اجرا و میزان پیشرفت آنان، به کرمان سفر کرد.

 فتحی در بدو ورود سفر یک روز خود  به مقام شامخ شهدا به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ادای احترام کرد.

او سپس از مجتمع‌های آموزشی کرمان بازدید کرد و در حاشیه این بازدیدها  گفت: پیشرفت پروژه‌های نوسازی مدارس کرمان مورد رضایت است و در مهر ماه امسال امید می‌رود که ۲۵۰ پروژه از پروژه‌های نیمه تمام فعال شده در کرمان به بهره برداری برسد و تحویل آموزش و پرورش داده شود.

سید محمد واعظی نژاد، مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در حاشیه این بازدید گفت: شهر کرمان با توجه به محرومیت‌های مناطق جنوب و شرق استان کرمان طی سال‌های گذشته نادیده گرفته شده و از کمبود فضای آموزشی استاندارد و مقاوم بی بهره مانده است. برای همین تعداد زیادی پروژه دولتی و خیری در شهر کرمان فعال هستند که با اتمام این پروژه‌ها بخش زیادی از مشکلات فضای آموزشی شهر کرمان جبران می‌شود.

او گفت: در کنار ساخت مدارس ۶، ۹ و ۱۲ کلاسه، ۴ مجتمع آموزشی بزرگ با ۱۶۰ کلاس درس در شهر کرمان در حال ساخت است که این واحد‌های آموزشی نیز بخشی از کمبود فضای آموزشی شهر کرمان را جبران خواهد کرد.

واعظی نژاد با اشاره به اجرای پروژه‌های بزرگ مجتمع‌های آموزشی حیات طیبه،  بیان کرد: مجتمع آموزشی حیات طیبه سه راه سیلو که به نام سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی نام گذاری شده است با زیربنای ۱۵ هزار متر مربع با تعداد ۴۰ کلاس درس، سالن ورزشی، آمفی تئاتر، زمین چمن مصنوعی، کارگاه و آزمایشگاه و پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی در حال احداث است.

او افزود: پروژه حیات طیبه دیگری در کرمان به نام الغدیر با زیر بنای ۱۴ هزار متر مربع با تعداد ۳۶ کلاس درس و با طراحی خاص معماری مدارس سبز نیز در دستور کار است.

 مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد زیادی مجتمع آموزشی در کشور به نام سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی ساخته شده و در حال ساخت است، بیان کرد: دو مجتمع بزرگ آموزشی ۳۶ کلاسه یکی به نام  سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرک شهرداری و مجتمع ۳۶ کلاسه دیگر به نام سردار شهید حسین پورحعفری در شهرک مطهری کرمان که با حضور رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور کلنگ زنی شد، در دست اجرا است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار