به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: بیشترین مراجعه مردم به محاکم برای پیگیری پرونده هاست درحالیکه افراد میتوانند به جای مراجعه حضوری، به نشانی adliran.ir مراجعه و با کد ۱۶ رقمی که هنگام ثبت دادخواست و شکایت به آنان داده شده، روند رسیدگی به پرونده خود را دنبال کنند.
هاشمیان افزود: کسانی هم که نام کاربری یا شماره پرونده را فراموش کرده اند میتوانند تماس بگیرند که البته شماره تماس همه دادگستریها، دادسراها و شوراهای حل اختلاف استان نیز در تارنمای دادگستری گلستان به نشانی dadgostari-gs.ir در دسترس است.
او ادامه داد: برای کاستن از شلوغی و معطلی کمتر مردم در واحدهای اجرای احکام کیفری و مدنی و واحدهای اجرای احکام شوراهای های حل اختلاف نیز، سامانه نوبت دهی راه اندازی شده است تا افراد قبل از حضور در شعبه با مراجعه به نشانی اینترنتی adliran.ir نوبت بگیرند و بر اساس ساعتی که به آنان اعلام میشود به واحد اجرای احکام مراجعه کنند تا خطر انتقال کرونا کمتر شود.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ۳۳ دفتر خدمات الکترونیک قضایی هم در همه شهرهای استان از ۸ صبح تا ۳ عصر فعال است و بیش از ۷۰ خدمت قضایی را به مردم ارائه میکند، افراد می توانند برای جلوگیری از شلوغی در این دفاتر نیز افراد میتوانند پیش از مراجعه از طریق تارنمای adliran.ir نوبت بگیرند.
هاشمیان افزود: همه خدمات الکترونیکی در درگاه adliran.ir از طریق اپلیکیشن عدالت همراه در گوشیهای موبایل نیز در دسترس است و این برنامه در همه گوشیها قابل دانلود، نصب و استفاده است.
او گفت: البته شرط بهره مندی از خدمات اینترنتی قضایی، داشتن حساب ثناست که عضویت در آن به راحتی و از طریق مراجعه به نشانی https://sana.adliran.ir/Sana/Index#/Main امکان پذیر است.
هاشمیان ادامه داد: شماره تلفن ۱۲۹ هم در طول شبانه روز، پاسخگوی پرسشهای حقوقی و قضایی مردم است و افراد میتوانند از مشاوره حقوقی رایگان بهرهمند شوند.
او از مردم خواست برای کمک به کادر درمان و حفظ جان خانوادههای خود جز برای ضرورت خارج نشوند و کارهای قضایی و پیگیری پروندههای خود را اینترنتی انجام دهند.
انتهای پیام/فا/ق