جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: کشف سلاح غیر مجاز در ۱۲ ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه پارسال در استان، ۳۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ عبدالعلی روانبخش، جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی با بسیج کلیه امکانات و همکاری سایر رده‌ها به منظور ارتقای امنیت ا جتماعی و برخورد با قاچاقچیان، حاملان و عاملان نگهداری سلاح‌های غیر مجاز، به صورت شبانه روزی در طول سال ۹۹ فعالیت مجاهدانه داشته اند و طرح‌های مختلفی به همت رده‌های پلیس امنیت عمومی در سراسر استان به مرحله اجرا گذاشته شده است.

او افزود: با تلاش بی وقفه در سال ۹۹ و در عملیات‌های مختلف پلیسی، ۸۲۵ قبضه سلاح جنگی و هزار و ۲۵۴ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز کشف شده است که در مقایسه با سال ۹۸ در سلاح جنگی با ۳۳ درصد افزایش و در سلاح شکاری با ۳۵ درصد افزایش کشفیات روبه رو بوده ایم.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان بر تشدید برخورد با حاملان انواع سلاح غیر مجاز تاکید و تصریح کرد: نگهداری هر گونه سلاح غیرمجازکه امنیت مردم را به خطر بیندازد، خلاف قانون و به نوعی خط قرمز پلیس است و نیروی انتظامی در برخورد با دارندگان اینگونه سلاح‌ها و مقابله با قاچاق اسلحه عزم راسخ دارد.

سرهنگ روانبخش در بخش دیگری از سخنانش به عمل نادرست تیراندازی در مجالس جشن و شادی اشاره کرد و گفت: متأسفانه این مسئله سبب مجروحیت و قتل برخی افراد در مجالس جشن و عروسی شده و شادی مردم را به عزا تبدیل کرده است.

او بیان کرد: با جمع آوری سلاح‌های ممنوعه و البته در کنار آن با فرهنگ سازی مناسب باید تلاش کنیم، این عمل از فرهنگ مردم برخی مناطق حذف شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار