نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خبرداد؛

عملیاتی شدن قرارداد تامین آب آشامیدنی کرمان

پورابراهیمی گفت: به زودی قرارداد تامین آب آشامیدنی شهر کرمان و واحد‌های صنعتی با حضور استاندار کرمان عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تنش آبی شدید، نیاز واحد‌های صنعتی و همچنین بخشی از تعهدات مربوط به شرکت انتقال آب خلیج فارس در مورد آب آشامیدنی؛ قرارداد تامین آب شهر کرمان و واحد‌های صنعتی خلیج فارس با حضور استاندار کرمان عملیاتی می‌شود.

او در نشست مشترک مدیرعامل انتقال آب خلیج فارس، مدیر شرکت گل گهر، رئیس هیات مدیره شرکت مس با وی در خصوص مسائل مربوط به تامین آب شهرستان کرمان افزود: خوشبختانه استاندار کرمان در این زمینه حمایت‌های لازم را انجام داده و بزودی موضوع عقد قرارداد با شرکت‌ها با حضور علی زینی وند در روز‌های آینده نهایی می‌شود.

پور ابراهیمی ادامه داد: امیدواریم با توجه به برگزاری این نشست و هماهنگی‌های انجام شده بتوانیم هر چه سریع‌تر خبر‌های خوبی را در خصوص تامین آب آشامیدنی و صنعت به مردم از تخصیص سهمیه آب خلیج فارس به کرمان انجام بدهیم.

او بیان کرد: مذاکرات انجام شده با شرکت انتقال آب خلیج فارس به جز تخصیص آب به بخش شرب و صنعت برای شهر کرمان، امکان انجام عملیات اجرایی مسیر تکمیل خط انتقال آب به شهرستان کرمان را در توافق نهایی کرده است.

یاری، مدیرعامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس نیز افزود: تامین مالی ۲ هزار میلیارد تومان در سال ۹۶ و ۹۷ از طریق تشکیل سندیکا و از طریق کمیسیون اقتصادی برای اجرای طرح انتقال آب، بزرگترین کمک برای اجرایی شدن این پروژه مهم ملی در استان و کشور بود.

یاری اظهار داشت: اگر کمک، مساعدت‌های و پیگییر‌های پورابراهیمی در پروژه انتقال آب نبود این پروژه به سرانجام نمی‌رسید.

مدیرعامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس تصریح کرد: ظرفیت انتقال آب در فاز اول و دوم به جز نیاز واحد‌های صنعتی شرکت‌های ملی مس، گل گهر، چادرملو سایر نیاز‌ها در حوزه‌های صنعتی و موارد دیگر را نیز می‌تواند پوشش دهد.

یاری اظهار داشت: میزان تولید و انتقال آب شیرین در فاز اول و دوم پاسخگوی نیاز وضعیت موجود و طرح‌های توسعه‌ای ۲۰ ساله آینده شرکت‌های صنعتی مس و گل گهر خواهد بود و در کنار تامین آن میزان مازاد آن امکان تخصیص از طریق ایجاد بازار آب برای واحد‌های صنعتی امکان انتقال به سایر موارد خواهد بود.

او گفت: با توجه به مسیر خط انتقال آب بزودی برنامه فاز دوم که افزایش تولید آب شیرین و انتقال آن به کرمان، یزد و هرمزگان در دستور کار شرکت تامین آب خلیج فارس قرار دارد.

عتیقی، مدیر عامل شرکت گل گهر نیز  اعلام آمادگی کرد: با همکاری شرکت ملی مس آمادگی داریم تامین آب واحد‌های صنعتی و سایر موارد مانند آشامیدنی را در چارچوب ضوابط و مقررات شرکتی و توافق با وزارت نیرو و صمت عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار