بهاءالدینی گفت: فعالیت‌های بنیاد مسکن برای تأمین مسکن روستاییان ، احداث طرح‌های عمرانی و توسعه روستا‌ها بسیار مثبت بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، همزمان با چهل‌ودومین سال تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره)، رییس و کارکنان اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با فرماندار ویژه شهرستان سیرجان دیدار و گفت و گو کردند.

سهراب بهاءالدینی فرماندار سیرجان ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تاریخی تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مدیران و تلاشگران عرصه آبادانی، گفت: فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طول سال‌های فعالیت و حیات غرورآفرین نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای تأمین مسکن روستاییان و احداث طرح‌های عمرانی و توسعه روستا‌ها در قالب طرح‌های مختلف، خصوصا طرح هادی روستا‌ها بسیار مثبت بوده است.

او افزود: در این راستا ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه عمران و آبادانی روستاها، تلاش بیش از پیش متولیان امر را در این خصوص خواستارهستیم و انتظار می‌رود شاهد پیشرفت بیشتر در آبادانی شهرها  و کشور باشیم.

در ادامه این نشست صمیمانه، بهنام سلاجقه رییس بنیاد مسکن شهرستان سیرجان به ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در سطح شهرستان و موارد و مشکلات اجرای برنامه‌های عمرانی و الزامات مورد نیاز پرداخت و گفت: تخصیص و واگذاری ۱۰۰۷ قطعه زمین روستایی به متقاضیان، تحویل و تحول ۳۲۵ هزارو ۹۰۴مترمربع از اراضی ملی و دولتی به منابع طبیعی و ۸۷۶ هزار و۸۸۷مترمربع به راه و شهرسازی، رفع تصرف بالغ بر ۴۰هزار مترمربع از اراضی ملی و دولتی در فخرآباد از اقدامات بنیاد مسکن است.

او ادامه داد:احداث ۶۰۳ واحد مسکن روستایی با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال، احداث ۱۴۷ واحد مسکونی در روستای اکبرآباد دیوان‌بیگی، احداث ۱۶ واحد مسکن در نجف‌شهر، اعطای ۲۰۰ فقره تسهیلات ارزان قیمت برای تکمیل واحد‌های مسکونی روستایی، تهیه و بازنگری طرح هادی روستایی به مساحت ۷ میلیون و ۵۵۵ هزارو ۱۲۵مترمربع در ۵۴ روستا، آماده‌سازی ۸ سایت محدوده تملکی بنیاد به مساحت ۱ میلیون و   ۶۷۶ هزار مترمربع، تفکیک اراضی ملی در ۱۳ روستا به مساحت ۳ میلیون و ۲۳۵ هزارو ۴۲۷مترمربع از دیگر طرح های انجام شده است.

سلاجقه افزود:اجرای قسمتی از ۶۲ طرح هادی روستایی با اعتباری بیش از ۱۱۸ میلیارد ریال، اجرای آسفالت معابر روستایی در ۲۱ روستا، بهره برداری از چمن مصنوعی زمین فوتبال در روستای چاه قلعه کفه مور با اعتبار ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، اجرای سنگ فرش روستای هندیز به مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و ارائه بالغ بر ۴ هزار خدمات فنی به شهروندان از جمله فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سیرجان طی سال ۹۹ است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: رفع تصرف ، بنیاد مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.