مزیکی با اشاره به وصول ۱۰۲ درصدی درآمد‌های مالیاتی از مردم استان مرکزی قدردانی کرد.

عباس مزیکی مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی در حاشیه مراسم معارفه رئیس جدید اداره امور مالیاتی شهرستان زرندیه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: باید از مردم تشکر کنیم بابت اینکه در سال ۹۹ با نظام مالیاتی و تامین درآمد‌های دولت همراهی کردند که منجر به وصول ۱۰۲ درصدی تحقق درآمد‌های مالیاتی استان شد.

مزیکی افزود: مالیات‌ها محقق نمی‌شود مگر با همراهی مردم و با توجه به قانون خود اظهاری سازمان امور مالیاتی سعی کرده اظهارنامه‌های مودیان را بپذیرد.

مزیکی افزود: مالیات‌ها محقق نمی‌شود مگر با همراهی مردم و با توجه به قانون خود اظهاری سازمان امور مالیاتی سعی کرده اظهارنامه‌های مودیان را بپذیرد.

او اضافه کرد: به موجب قانون مالیات درسال ۹۹ مجموعا ۹۴۷ میلیارد تومان از محل آلایندگی و عوارض وصول کردیم و به موجب قانون بودجه همین سال ۸۰ میلیارد تومان به حساب محیط زیست واریز کردیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی بیان کرد: همچنین ۸۶۷ میلیارد تومان از محل مالیات آلایندگی و عوارض را به حساب شهرداری‌ها دهیاری‌ها و فرمانداری‌های که متولی روستا‌های فاقد دهیاری هستند واریز کردیم.

او ادامه داد: در مجموع یک درصد سهم درمان که حدود ۶ هزار میلیارد تومان شد وصول و به بخش بهداشت و درمان کمک شد و همچنین به موجب مصوبه سران قوا کمک‌های مردمی به بهداشت و درمان را به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی قبول کردیم که رقم قابل توجهی از این طریق به بهداشت و درمان کمک شد.

مزیکی اظهار کرد: ۲۷ دهم درصد ارزش افزوده هم به ورزش و جوانان اختصاص داده شد که رقم قابل توجهی است که به صورت متمرکز و کشوری واریز میشود تا عملا" مردم مستقیم در عمران و آبادانی شهرشان دخیل شوند و برکات و آثار آن را در زندگی و در سطح شهر یا روستا مشاهده کنند.

او با اشاره با رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی گفت: در قریب به ۷۰ درصد اظهارنامه‌های مالیاتی به خود اظهاری اعتماد کردیم و اظهارنامه مردم را پذیرفتیم که این حرکتی رو به جلو است.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی افزود: این روند مثبت رسیدگی‌ها منجر به اعتماد بیشتر و تمکین مردم به پرداخت مالیات می‌شود و می‌تواینم سهم درآمد‌های مالیاتی را افزایش دهیم و در عمل بودجه را به مرور از نفت قطع کنیم و درآمد‌های نفتی را برای زیرساخت‌ها استفاده کنیم.

در پایان این مراسم مظفری به عنوان رئیس اداره مالیات شهرستان زرندیه معرفی و از زحمات حسین زاده که به افتخار بازنشستگی نائل آمد قدردانی شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.