برای ۲۱۷ واحد صنعتی در استان مرکزی اخطاریه زیست محیطی صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  رضا میرزائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: بررسی و پایش‌های محیط زیست در سال ۹۹ منجر به صدور ۲۱۷ اخطاریه زیست محیطی برای واحد‌های صنعتی شده است.

میرزائی افزود: از ابتدای سال تاکنون در راستای نظارت و پایش واحد‌های صنعتی تولیدی و خدماتی در سطح استان مرکزی ۲ هزارو ۳۲۰ مورد پایش در حوزه‌های مختلف پسماند، پساب، خاک و هوا توسط کارشناسان این اداره کل و آزمایشگاه‌های همکار انجام شده است و پس از بررسی و پایش‌های مذکور، منجر به صدور ۲۱۷ اخطاریه زیست محیطی شده است.


او اضافه کرد: اخطاریه‌هایی که محیط زیست به واحد‌های صنعتی می‌دهد، به علت رعایت نکردن استاندارد‌های محیط زیست، انتشارآلاینده‌های هوا، تصفیه نکردن پساب و امحا نکردن اصولی پسماند است و واحد‌های صنعتی ملزم به رفع آلودگی هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: پس از صدرو اخطاریه زیست محیطی توسط این اداره کل، مدت زمانی برای رفع آلودگی تعیین می‌شود.

او ادامه داد: اگر در مهلت زمان مقرر آلودگی برطرف نشود برابر دستور العمل‌های مربوطه واحد در فهرست صنایع آلاینده تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده قرار گرفته وملزم به پرداخت یک در صد فروش به عنوان عوارض آلایندگی به سازمان امور مالیاتی خواهند شد.

میرزائی با تاکید براینکه واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی باید ضوابط و الزامات زیست محیطی را رعایت کنند، گفت: واحد‌های صنعتی موظف به خوداظهاری هستند.

او تاکید کرد: این واحد‌ها باید به صورت فصلی از سوی آزمایشگاه‌های معتمد خوداظهاری شده و نتایج آن به ادارات کل حفاظت محیط زیست اعلام شود و استمرار در نقص قوانین و مقررات زیست محیطی با اعمال قانون و در نهایت با تعطیلی واحد آلاینده همراه خواهد بود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.