سرگرد پاسدار طرفی گفت: اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی با هدف مقابله با بیماری کرونا ویروس در شهرستان همچنان ادامه دارد.

سرگرد پاسدار مهدی طرفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به شیوع بیش از پیش بیماری کرونا ویروس در کشور و استان خوزستان، تشدید اقدامات مراقبتی در شهرستان در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی امری ضروری تلقی می‌شود.

او افزود: به دلیل دید و بازدید‌های نوروزی و مسافرت‌ها در ایام تعطیلات، احتمال وقوع موج جدیدی از کرونا ویروس در شهرستان وجود داشت، به همین علت تهمیدات و تدابیر ویژه‌ای در این زمینه به منظور پیشگیری از افزایش آمار ابتلا به این بیماری و مرگ و میر ناشی از آن در دستورکار قرار گرفت.

سرگرد پاسدار طرفی بیان داشت: سپاه دشت آزادگان در ۱۲ مرکز سلامت جامع خدمات بهداشتی در بیمارستان‌های شرکت نفت و شهید چمران این شهرستان اقدام به استقرار تیم‌های مراقبتی کرد و روزانه با بکارگیری ۵۰ بسیجی عملیات نمونه گیری کرونا را انجام می‌دهند، همچنین ۵۰۰ نفر از بسیجیان برای امورات رهگیری همکاری می‌کنند و در مراکز واقع در روستای جلیزی، مرعی، ابوحمیظه، کوت، یک شهری، ۲ شهری، ۳ شهری، مالکیه سفلی، سبهانیه و بستان فعال هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دشت آزادگان اقدامات خودمراقبتی را کاری پیشگیرانه دانست و تصریح کرد: در این حوزه با بیماریابی هوشمند و سریع تصمیم داریم ۷۰ افرادی را که به کرونا ویروس مبتلا می‌شوند را شناسایی و آن‌ها را قرنطینه کنیم تا از این طریق زنجیره انتقال این بیماری منحوس قطع شود.

او ادامه داد: نیرو‌های بسیجی پس از شناسایی بیمار کرونایی، از ۱۰ نفر از افراد خانواده و کسانیکه با او ارتباط داشته اند تست کرونا گرفته می‌شود، به عبارتی دیگر روزانه حدود یک هزار تست سریع صورت می‌گیرد که به تبع آن آمار بستری در بیمارستان‌ها و انتقال به دیگران کاهش یافته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.