مجدم گفت: جریمه خودرو‌های بدون معاینه فنی از اول اردیبهشت ماه امسال در سطح کلانشهر اهواز اعمال می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالامیر مجدم معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با بیان اینکه جریمه خودرو‌های فاقد معاینه فنی از اول اردیبهشت در سطح این شهر اعمال می‌شود، گفت: اعمال قانون در مورد خودرو‌های فاقد معاینه فنی بر اساس مصوبه شورای هماهنگی ترافیک استان و در جهت اجرای طرح محدوده کاهش آلودگی هوا (L.E.Z) از بند‌های قانون هوای پاک است.

او افزود: بر اساس این مصوبه خودرو‌های دارای سن بیش از ۴ سال، ملزم به داشتن معاینه فنی هستند، در غیر اینصورت دوربین‌های ترافیکی سطح شهر که در محور‌های اصلی مستقر شده‌اند، تخلف این خودرو‌ها را ثبت و به پلیس راهور اعلام می‌کنند که خودرو‌ها برای هر عبور از دوربین، مبلغ ۶۰۰ هزار ریال در هر روز جریمه می‌شوند.

مجدم با اشاره به اینکه اجرای طرح محدوده کاهش آلودگی هوا (L.E.Z) از ابتدای بهمن ماه پارسال و در هسته مرکزی شهر آغاز شده بود که اکنون به تمام شهر اهواز گسترش یافته است، اظهار داشت: ۵ مرکز معاینه فنی خودرو   و همچنین  ۱۸ خط در شرق و غرب اهواز آماده خدمات رسانی  به شهروندان هستند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز تصریح کرد:  بیش از ۵۰ هزار خودرو بوسیله دوربین‌های ترافیکی در ماه‌های اسفند و فروردین به ثبت رسیده و تخلف خودرو‌های فاقد معاینه فنی از بهمن ماه ثبت شده است، اما با توجه به اینکه اطلاع رسانی به شهروندان کافی نبوده و برخی از مردم اطلاعی از اجرای این طرح نداشتند، شورای هماهنگی ترافیک استان اعمال جریمه را در این ماه‌ها منتفی کرد و فقط پیامک هشدار به رانندگان، ارسال شد.

شهروندان برای اطلاع از اعتبار معاینه فنی خود، می‌توانند وارد سایت simfa.moi.ir شده و با ورود VIN و پلاک خودرو نسبت به تاییدیه برگه معاینه فنی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.