معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان از اعمال جریمه برای خودروهای فاقد معاینه برگ معاینه فنی معتبر در اهواز از سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فاضل عبیات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ همه سامانه‌های ثبت تخلف یا همان دوربین‌های ترافیکی شهر اهواز امکان اعمال جریمه خودرو‌های فاقد برگ معاینه فنی معتبر را خواهند داشت.

او در خصوص اجرای طرح کنترل آلودگی هوای شهر یا LEZ بیان کرد: مقدمات این طرح با هدف کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و افزایش ایمنی خودرو‌ها با اخذ معاینه فنی در کلانشهر اهواز به اجرایی شده است.

عبیات از طرح LEZ به عنوان یکی از طرح‌های مطرح در موضوع کاهش آلودگی هوا به منظور جلوگیری از تردد خودرو‌های فاقد معاینه فنی یاد کرد و اظهار داشت: برهمین اساس از شهروندان اهوازی درخواست می‌شود تا برای داشتن هوای پاک و خودرو‌های ایمن نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: از ابتدای بهمن ماه امسال از طریق سامانه‌های پلاک خوان موجود در شهر برای مالکان ناوگان فاقد گواهی معاینه فنی خودرو پیامک هشدار ارسال شده که "نسبت به اخذ برگه معاینه فنی معتبر اقدام کنند".

این مقام مسئول آغاز مرحله اصلی و فاز دوم این طرح را از ابتدای سال ۱۴۰۰ عنوان‌کرد و افزود: به منظور ثبت تخلف معاینه فنی خودروها، بررسی و بازنگری سامانه‌های جدید (دوربین‌های ترافیکی) با هماهنگی پلیس راهور استان، اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری در دستور کار شهرداری اهواز قرار گرفته است.

افزایش مراجعه به مراکز معاینه فنی خودور

او با اشاره به اینکه از ابتدای آذرماه امسال طرح LEZ در هسته مرکزی شهر اهواز به اجرا درآمده است افزود: در طول سال ۹۹، پذیرش مراجعه در مراکز معاینه فنی ویژه خودروی سبک از متوسط ماهیانه ۲۲ هزار مورد به ۳۵ هزار مورد افزایش یافته است، ضمن اینکه پذیرش خودرو‌ها در مراکز معاینه فنی سبک استان در ۱۱ ماه امسال ۳۰۴ هزار و ۵۱۰ مورد بود که این تعداد در مدت مشابه امسال به ۳۰۵ هزار ۴۱ مورد افزایش یافت.

به گفته عبیات، تعداد قبولی خودرو‌ها در مراکز معاینه فنی استان طی پارسال ۲۱۶ هزار و ۶۴۲ مورد و قبولی‌های امسال در انجام معاینه فنی به ۲۲۵ هزار و ۵۲۸ مورد افزایش یافته است.

خوزستان نیازمند ۸ مرکز معاینه فنی جدید

او همچنین در خصوص وضعیت مراکز معاینه فنی خودرو در استان گفت: ۲۳ مرکز معاینه فنی با ۳۳ خط فعال در ۱۶ شهر خوزستان فعال هستند و تعداد ۷ مرکز جدید دیگر در دست ایجاد است که با فعالیت مراکز در دست ایجاد، ۲۰ شهر خوزستان از مراکز معاینه فنی برخوردار خواهند شد.

او اظهار داشت: تعداد ۴ مرکز معاینه فنی برای اولین بار در شهر‌های مسجدسلیمان، باغملک، باوی و رامشیر در دست راه اندازی است و علاوه بر این ۳ مرکز در شهر‌های اهواز، آبادان و دزفول راه اندازی خواهند شد و خوزستان تا افق ۱۴۰۱ به ۸ مرکز معاینه فنی جدید دیگر نیاز دارد تا خودرو‌های سبک موجود در استان از پوشش خدماتی بهتری برخوردار شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
amir
۱۳:۲۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
خودروهای چه سالهایی نیاز به معاینه فنی ندارد؟؟؟