به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری وحمل و نقل جادهای خوزستان گفت: حمل چغندرقند و مدت محدود دوره حمل آن به استانهای مقصدبه دلیل فسادپذیری این محصول، باید با سرعت بیشتری صورت پذیرد که این جابجایی نیازمند روزانه ۲هزار و ۲۰۰ کامیون است.
او با بیان اینکه مدیران استانهای مقصد با برگزاری جلسات در سطح استان خود و ارائه مشوقهای لازم میتوانند مشکل اعزام ناوگان حمل و نقل به خوزستان برای جابه جایی محصول چغندرقند را رفع کنند، افزود: آمار ارائه شده از سوی شورای کشاورزی استان، با توجه به افزایش ۲۵ درصدی تولید گندم، ۷۲ درصدی تولید کلزا، ۶۳ درصدی تولید چغندرقند و تولید بیش از ۲ میلیون تن تره بار، حمل و نقل ۵.۵ میلیون تن محصول کشاورزی از مبدأ خوزستان به سایر استانها باید برنامه ریزی شود.
بهرامی نیا اظهار داشت: ۲ کارخانه تولید قند در استان اصفهان، ۲ کارخانه در استان فارس، ۲ کارخانه در استان کرمانشاه و در استانهای همدان، قزوین، چهارمحال و بختیاری و خوزستان هرکدام یک کارخانه، خریدار محصول چغندرقند هستند.
مدیرکل راهداری وحمل و نقل جادهای خوزستان تصریح کرد: هماهنگی با کارخانههای قند استانهای مقصد در خصوص پرداخت به موقع کرایه حمل به رانندگان و حق خواب ناوگان، افزایش مقطعی کرایه حمل، اختصاص سهمیه تشویقی گازوئیل به میزان ۲۰ درصد، اضافه تناژ به میزان ۲ تن برای کامیونهای حمل محصول و بازنگری در عوارض آزادراهها جزو اقدامات پیشنهادی تشویقی است.
این مقام مسئول در پایان بیان داشت: مقرر شد دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای پیگیریهای لازم را در خصوص امکان ارائه مشوقهای لازم به ناوگان حامل چغندر قند به عمل آورد.
انتهای پیام/ی