مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان از افزایش چشمگیر سطح زیر کشت محصول چغندرقند در قرارداد‌های تامین آب منطقه شمال استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن سعادت فر مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان گفت: تاکنون قرارداد تامین آب محصول چغندر قند در بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه منعقد شده که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۶۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او سطح زیر کشت قرارداد‌های تامین آب محصولات زمستانه در شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان را ۱۸ هزار و ۳۰۵ هکتار اعلام کرد و افزود: عقد قرارداد آب در امور مشترکین شرکت بهره برداری شمال خوزستان همچنان ادامه دارد.

سعادت فر با بیان اینکه عقد قرارداد محصول استراتژیک گندم نیز در آذر ماه امسال با اعلام تعرفه آب بها انجام خواهد شد، اظهار داشت: مراجعه به موقع کشاورزان جهت عقد قرارداد آب محصولات زمستانه می‌تواند باعث خدمات بهتر به کشاورزان در زمینه تامین و توزیع آب زراعی شود.

در منطقه شمال خوزستان در فصل زمستان انواع محصولات زراعی با بهره گیری از کانال‌های مدرن آبیاری کشت می‌شود که در این میان سطح زیر کشت گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، سبزیجات و چغندرقند قابل توجه است و شرکت بهره برداری شمال خوزستان با بیش از ۱۸ هزار مشترک مدیریت تامین و توزیع آب در زمین‌های کشاورزی محدوده شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی را بر عهده دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.