کارشناس مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی مهاباد گفت: تاکنون در بیش از یک هزار و ۵۲ هکتار از کشتزار‌های این شهرستان انجام شده است.

شمس برهان کارشناس مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: مبارزه با علف‌های هرز از ابتدای اسفند تاکنون در بیش از یک هزار و ۵۲ هکتار کشتزار‌های (گندم، جو و کلزا) این شهرستان انجام شده است.

او با اشاره به اینکه مبارزه با علف‌های هرز باعث افزایش ۳۰ درصدی تولید می‌شود، افزود: مبارزه با علف‌های هرز از جمله خردل وحشی، یولاف، جودره، چچم، خاکشیر دم روباهی، خارشتر و شلمی که در کنار مزارع غلات رشد می‌کنند تا نیمه دوم فرودین ماه ادامه خواهد داشت.

شمس برهان ادامه داد: رائه راهکار‌هایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف کش ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع آوری بذر علف‌های هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی به کشاورزان این خطه است.

کارشناس مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی مهاباد تصریح کرد: وجود سن گندم نیز در مزارع دیده شده است، کشاورزان برای مقابله با سن مادر گندم باید به سرعت اقدام کنند تا از بروز خسارات جدی در تولید محصول جلوگیری شود.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.