مدیرکل فرودگاه‌های کردستان گفت: ۱۴ هزار و ۱۰ مسافر سال گذشته از طریق فرودگاه سنندج تردد کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، امیر عباس نظری‌زاده مدیرکل فرودگاه‌های کردستان اظهار داشت: از یکم فروردین سال ۱۳۹۹ تا ۳۰ اسفند همین سال، در مجموع هفت هزار و ۲۴۹ نفر مسافر ورودی به استان و ۶ هزار و ۷۶۱ نفر مسافر خروجی از طریق فرودگاه سنندج تردد کرده‌اند.

او افزود: در همین مدت، ۲۶۰ نشست و برخاست در فرودگاه سنندج صورت گرفته که ۱۳۰ مورد آن پرواز خروجی از مبدا سنندج به مقصد تهران و مابقی بالعکس بوده است.

مدیرکل فرودگاه‌های کردستان اضافه کرد: از روز یکم تا ۱۵ فروردین ماه امسال هم در مجموع ۱۶ نشست و برخاست در فرودگاه سنندج صورت گرفته که در مجموع ۵۱۱ نفر مسافر به استان وارد و ۴۹۷ نفر خارج شده‌اند.

او در ادامه گفت: در حال حاضر پرواز‌های فرودگاه سنندج فقط به مقصد تهران است، اما در آینده توسعه پرواز‌ها به سمت شهر‌های دیگر را هم در دستور کار داریم.

نظری زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ شرکت هواپیمایی آسمان و قشم ایر در برنامه پروازی فرودگاه سنندج فعالیت می‌کنند، یادآور شد: در این ایام هر روز به جز روز‌های سه شنبه و جمعه پرواز از مبدا تهران به مقصد سنندج و بالعکس را داشتیم، اما امکان دارد این برنامه در آینده با تغییراتی روبرو شود.

فرودگاه بین المللی سنندج یکی از حدود ۹۰ فرودگاه فعال کشور است که در سال ۱۳۳۰ در قالب فرودگاه لشگر پیاده ارتش کردستان راه اندازی شد و بعد‌ها به فرودگاه مسافری تغییر کاربری داد و اکنون جز فرودگاه‌های عملیاتی کشور است.

فرودگاه ۴۷ ساله سنندج با ۹۰۰ هزار متر مساحت در جنوب غربی شهر سنندج و در ابتدای جاده سنندج - کرمانشاه قرار دارد که در حال حاضر به عنوان فرودگاه بین المللی به فعالیت خود ادامه می‌دهد، اما پرواز‌های آن تنها در مسیر سنندج - تهران خلاصه شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.